پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۵
کد خبر: ۱۳۲۶۲۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
آیین نکوداشت استاد عزت الله انتظامی به مناسبت نود و نهمین سالروز تولد او و به یاد و خاطرۀ استاد جاویدنام سینما و تئاتر کشورمان،31 خردادماه در خانه موزه استاد عزت الله انتظامی برگزار می شود.
دعوت به تولد ۹۹ سالگی عزت‌الله انتظامی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،مراسم نکوداشت نود و نهمین سالروز تولد استاد عزت الله انتظامی با حضور اهالی سینما و تئاتر و خانواده وی سه‌شنبه 31 خرداد 1402ساعت 18 در خانه‌موزۀ استاد برگزار خواهد شد.
این مراسم به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه یک و خانه‌موزه استاد انتظامی و با مشارکت خانۀ سینما، خانۀ تئاتر و مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به منظور نکوداشت نود و نهمین سالگرد تولد زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی برگزار می‌شود.
استاد عزت‌الله انتظامی، متولد ۳1 خرداد سال ۱۳۰۳ بود و مرداد سال ۱۳۹۷ از دنیا رفت. وی در سال ۱۳۳۸ به استخدام ادارۀ هنرهای زیبای کشور درآمد و در تماشاخانه‌های تهران به بازیگری و کارگردانی تئاتر مشغول شد. بعدها فعالیت خود در سینما را با بازی در نقش کوتاهی در فیلم «واریته‌ بهار» به کارگردانی پرویز خطیبی در سال ۱۳۲۸ آغاز کرد. 
شادروان انتظامی، در سالهای فعالیت خود با فیلمسازانی همچون: داریوش مهرجویی، علی حاتمی، ناصر تقوایی، علیرضا داودنژاد، جلال مقدم، مسعود جعفری جوزانی، محمد متوسلانی، تورج منصوری، بهروز افخمی، رخشان بنی‌اعتماد، ضیاءالدین دری، احمد معتمدی و ... همکاری داشت.
علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این مراسم، به خانه‌موزۀ استاد انتظامی واقع در بلوار اندرزگو، روبه‌روی بلوار کاوه، کوچه احمدی، پلاک 28 مراجعه فرمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22390259 تماس بگیرید.

نظر شما