شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۳۲۶۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
فرهنگسرای ارسباران نمایشگاه گروهی عکاسی «حیات وحش» را به همت مجموعه عکاسان خلاق در نگارخانه هنر برپا می‌کند.

نمایشگاه تخصصی عکس «حیات وحش» در گالری هنربه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه گروهی عکاسی با عنوان «حیات وحش» به همت مجموعه عکاسان خلاق با مدیریت وحید خیاطیان ، جمعه ۲ تیرماه ساعت ۱۵، در نگارخانه هنر گشایش می‌یابد به مدت یک هفته میزبان هنرمندان و هنردوستان است.


این نمایشگاه که برای اولین بار در ایران بصورت تک موضوعی به ژانر عکاسی حیات وحش اختصاص دارد، به سرپرستی لادن فولادوند در گالری ۲ نگارخانه هنر تا ۹ تیرماه دایر خواهد بود.


هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه، به تصویر کشیدن حیات وحش ایران، معرفی عکاسان حیات وحش و همچنین توجه بیشتر به حیوانات در حال انقراض این مرز و بوم است تا بتوان نقشی هر چند کوچک در این امر مهم ایفا کرد.  


نمایشگاه «حیات وحش» با حضور ۱۷ هنرمند عکاس و با ۳۲ تابلو عکس برپا می شود؛ اسامی هنرمندان شرکت کننده عبارتند از: مریم احسانیان، حدیثه پیرمرادیان، منیره توکلی، نیما جبرائیلی، عباس حاجی حسین کلانتر، حمیدرضا ساعدی، اکرم سادات،  مریم سهیلی، مریم عباسیان، مراد غریبی، محمدرضا غضنفری هرندی، زهرا فارسی، بهزاد کریمی ساوان، علی مختاریان، نیلوفر نوری، سینا واحدی  و خلیل هژبری.


با توجه به اینکه عکاسی حیات وحش، شاخه ای از عکاسی حیوانات است که در آن فقط از جانوران اهلی و وحشی زنده در محیط طبیعی زندگی‌شان عکسبرداری می‌شود،  عکاس باید به دنبال به تصویر کشیدن جانوران جالب و حرکاتی مانند غذا خوردن و یا جنگیدن آنها باشد که این امر قطعاً نیازمند دانش و تجربه ی زیاد و آشنایی با رفتار این جانوران است؛ لذا عکاسی از حیوانات خانگی یا داخل قفس جزو این ژانر تخصصی قرار نمی گیرد؛ بنابراین بخش دوم نمایشگاه با محوریت عکاسی از حیوانات خانگی و اهلی در سالن سوم نگارخانه هنر در معرض دید عموم قرار دارد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این دو نمایشگاه می‌توانند تا ۹ تیرماه به گالری شماره ۱ و ۲ هنر فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.


نظر شما