جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۵
کد خبر: ۱۳۲۶۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
رییس فرهنگسرای خاتم(ص) از طراحی و اجرای 28 دوره تخصصی کاربردی و جذاب برای نوجوانان در مدرسه تابستانی منطقه 18 خبر داد.

برگزاری 28 دوره تخصصی برای نوجوانان در مدرسه تابستانی منطقه 18به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رضا کریمی با بیان اینکه سه ماه اوقات فراغت فصل تابستان برای نوجوانان حکم یک تیغ دولبه را دارد که هم می‌تواند اثربخش، هم آسیب‎زا باشد، اظهار داشت: تامین اوقات فراغت نوجوانان با برنامه‌های جذاب درعین کاربردی بودن و مفید بودن می‌تواند مانع آسیب‌ها شده و موجبات سرگرمی دانش‌آموزان در فضایی با نشاط و سالم را فراهم کند.

وی افزود: با چنین رویکردی در منطقه 18 که جزو مناطق نسبتا کم‌برخوردار ولی با تراکم جمعیتی زیاد و جوان محسوب می‌شود، در اجرای اهداف مدرسه تابستانی تهران که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طراحی شده است، انواع دوره‎های هنری، فرهنگی، ورزشی، اردویی و تفریحی، علمی و فناوری را تدارک دیده‌ایم.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 ادامه داد: در این زمینه در کنار خدمات، برنامه‌ها و کلاس‌های همیشگی در مراکز و کتابخانه‌ها، 28 دوره تخصصی در حوزه‌‌های مختلف با حداقل هزینه اما با کیفیتی مناسب برای نوجوانان برگزار می‌شود تا همه اقشار حتی خانواده‌های ضعیف به لحاظ اقتصادی امکان بهره‌مندی از آن را داشته باشند و در هر کلاسی که مورد علاقه ومتناسب با استعداد فرزندان است ثبت نام کنند.

کریمی با اشاره به مشارکت سایر نهادها هم‌چون آموزش و پرورش، بسیج و موسسات تخصصی هم‌چون سوره در کمک به برگزاری دوره‌های تابستانی،ادامه داد: به عنوان مثال اساتید دانشگاه سوره و صداپیشگان صدا و سیما، مربیان دوره‌های حرفه ای فن بیان، گویندگی و فیلمبرداری با موبایل در کتابخانه 15 خرداد و فرهنگسرای خاتم(ص) هستند و تقریبا در تمام دوره‌های ورزشی، هنری و فرهنگی پس از پایان دوره مدارک معتبر در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی درباره عناوین دوره‌های تخصصی مدرسه تابستانی تهران در منطقه 18 گفت: در بخش هنرهای تصویری، کلاس‌هایی هم‌چون گرافیک، طراحی و نقاشی، عکاسی و فیلمبرداری، تدوین و ساخت فیلم، کارگردانی تئاتر و سینما برگزار می‌شود. فن بیان و گویندگی، سواد رسانه، نویسندگی، شعر و داستان، فلسفه به زبان ساده، هنرهای نمایشی و موسیقی از دیگر دوره‌های مراکز منطقه در تابستان است. هم‌چنین آموزش حرفه‌ای فوتبال و فوتسال، کشتی، تیر و کمان در شاخه ورزش و هم‌چنین دوره برنامه‌نویسی، بلاگری، فناوری اطلاعات، رباتیک و دوره‌های تخصصی زبان انگلیسی و ترجمه قرآن به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

کریمی افزود: برخی رشته‌های شغل آفرین هم‌چون پرستاری، تکنیسن داروخانه و مهارت‌های انواع بافت نیز در فرهنگسرای خاتم(ص) ارایه می‌شود که علاقمندان زیادی دارد.

رییس فرهنگسرای خاتم(ص) ادامه داد: با هدف نشاط بخشی به کلاس‌ها، برنامه اردوهای تفریحی و علمی نیز تدارک و حتی سفرهای گروهی نیز پیش‌بینی شده است.

علاقمندان برای کسب اطلاع از جزییات برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه‌های منطقه 18 می‌توانند با فرهنگسرای خاتم(ص) به شماره تماس 66207081، خانه فرهنگ امام علی(ع) به شماره 66785040، خانه فرهنگ رشد به شماره 66132407، کتابخانه قائم(عج) به شماره 66217766، کتابخانه بوستان نرگس به شماره 96657761، کتابخانه استاد حکیمی به شماره 66297525، کتابخانه 15خرداد به شماره 66698449 و کتابخانه فجر به شماره 66817456 تماس بگیرند.

نظر شما