جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۳۲۶۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
سازمان زیباسازی شهرتهران به مناسبت روز اصناف از ۷ المان کاسب حبیب خدا در بازار تهران رونمایی کرد.
رونمایی از هفت مجسمه‌ کاسب حبیب خدا در بازار بزرگ تهران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  همزمان با روز اصناف ،سازمان زیباسازی شهر تهران از مجسمه‌های کاسب حبیب خدا، در بازار بزرگ تهران و خیابان ناصر خسرو با حضور مدیران شهری رونمایی شد.  

در جریان این مراسم مجید قادری معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی با اشاره به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری سال رشد تولید و مهار تورم نام گذاری شده است، اظهار داشت: سازمان زیباسازی شهر تهران در همین راستا و در جهت پاسداشت و یادآوری مشاغل کهن و سنتی کشورمان به ساخت ۷ مجسمه از کسبه تهران قدیم (کفاش، بزاز، فرش فروش، عکاس باشی و ...) اقدام کرد که در آستانه روز اصناف این احجام  در ورودی بازار تهران و بازارچه مروی در خیابان ناصر خسرو رونمایی شد.  
 
به گفته قادری؛ مجسمه‌ ها ضمن ایجاد حس خاطره‌انگیز برای مردم، سبب تکریم اصنافی که فرهنگ و هنر ما را شکل داده‌اند، نیز می‌شود.  

قادری در تشریح برنامه های سازمان زیباسازی در جهت بهسازی بصری بازار تهران نیز گفت: بازار تهران مهم‌ترین محلی است که قرار است مبحث محله‌های پیاده محور و مبلمان شهری متناسب با فضای بازار مجدد طراحی و اجرایی شود. همچنین مرمت و حفظ نماهای شهری از فعالیت‌های دیگری است که در بازار تهران با کمک کسبه و اصناف و شهرداری منطقه در حال اجرا است.

انتهای پیام/

نظر شما