شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۵
کد خبر: ۱۳۲۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۴
مديريت مراكز فرهنگي هنري منطقه 18 امسال برنامه‌هاي خود را با انسجام بيشتر و با اجراي چهار بسته‌برنامه با محوريت اهداف سازمان فرهنگي هنري مبني بر توجه به مقوله خانواده، رزق حلال، حقوق همسايه و ترويج روحيه قناعت و ساده‌زيستي برگزار مي‌كند.

«سعيد زكي‌لو» در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اين مطلب گفت: برنامه‌هاي اين منطقه امسال در چهار بسته‌برنامه با عناوين «جامعه كوچك» كنايه از خانواده، «از تو حركت، از خدا بركت» مربوط به رزق و روزي حلال، «حقوق همسايه» و «روند زندگي در الگوي برتر» برگزار مي‌شود كه هر يك شامل 10 قالب اجرايي مانند كارگاه، جشنواره مسابقه و غيره هستند.

وي افزود: اولين بسته‌برنامه با عنوان «حقوق همسايه» از اواخر فروردين‌ماه با اجراي نشست‌هاي آيين همسايگي به اجرا گذاشته مي‌شود. كودكان و آپارتمان، هنرهاي تجسمي، همدردي با همسايگان، مسابقه كتابخواني، همسايه رقيب، بهترين همسايه من و كودكان همسايه عناوين برنامه‌هايي هستند كه در اين بخش تا پايان سال به اجرا در مي‌آيند.

وي با اشاره به بسته‌برنامه با عنوان «جامعه كوچك» كه كنايه از خانواده است، اظهار داشت: خانواده موفق، بهترين خانواده دنيا، يك روز پر مسووليت، سينما و خانواده، نقش من در خانه، فرزندان ما چه انتظاري از ما دارند، «آقاي سعادت و خرد زندگي» عناوين برنامه‌هايي است كه در اين مرحله برگزار مي‌شود،ضمن اينكه توليد محصولات فرهنگي نيز به آموزش‌هاي غير حضوري مخاطبان اختصاص دارد.

رييس فرهنگسراي خاتم تصريح كرد: «از تو حركت، از خدا بركت» با هدف ترويج فرهنگ صداقت، راستي، امانتداري و وجدان كاري با تاكيد بر رزق و روزي حلال برگزار مي‌‌شود و مي‌توان از برنامه‌هاي درنظر گرفته در اين بسته به مسابقه كتابخواني، معاش، نمايش سالني، جشنواره هنري، الكاسب حبيب‌الله، الگوي برتر و مسابقه پيامك اشاره كرد.

به گفته زكي‌لو، در اجراي بسته‌برنامه چهارم كه با ترويج روحيه قناعت و ساره‌زيستي و با تاكيد بر اصلاح الگوي مصرف برگزار مي‌شود، دو هزار و 500 كتابچه با جلد پالتويي توليد و توزيع خواهد شد.

نشست ساده‌زيستي در سيره بزرگان، جشنواره مشق زندگي، ساده‌زيستي از ديدگاه مشاهير، وقت طلاست، پارك فيلم، مد و مدگرايي و قناعت و سلامت روان از جمله برنامه‌هايي است كه در اين بخش در نظر گرفته شده است.

وي با بيان اينكه در تمامي اين برنامه‌ها نهادها و سازمان‌هايي مانند شهرداري و آموزش‌ و پرورش منطقه 18همكاري داشته‌اند، گفت: جشنواره گلبانگ ملائك نيز همزمان با فرارسيدن ماه شعبان و رمضان به صورت فراگير در سطح شهر تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما