جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۹
کد خبر: ۱۳۲۷۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
در آستانۀ روز قلم و عید بزرگ غدیر، نشست تخصّصی با عنوان «ادبیّات: هویّت انسانی؛ ماهیّت رحمانی» روز دوشنبه 12 تیرماه ساعت 17:30 در فرهنگسرای خانواده برگزار می شود.

نشست تخصّصی «ادبیّات: هویّت انسانی؛ ماهیّت رحمانی» در فرهنگسرای خانوادهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ این نشست تخصّصی به موضوع ادبیّات با رویکردهای دینی، فلسفی، عرفانی، تاریخی، اجتماعی و روان شناختی اختصاص دارد و «سیّد حجّت الحق حسینی» سخنران این مراسم است که در پیشینۀ حرفه ای خود توفیق هایی چون استادی دانشگاه، برندۀ جایزۀ کتاب سال و برندۀ جایزۀ بین المللی فارابی را دارد.

ادبیّات، زیربنای فرهنگ یک کشور و ملّت است که با دو صورت نوشتاری و گفتاری تجلّی پیدا می کند، انسان با کاربست نگرش فضیلت محور و نگارش متن ادبی به دو مسألۀ مهم می پردازد: یکی ادب نفس و دیگری ادب درس، ادبیّات خاستگاه انسانی دارد و درخواست های ادیبانه بر بنیاد کرامت انسانی و والایی ارج معنوی اوست.

همچنین شاهکارهای ادبی جهان، جامع رویکردهای انسانی است که همراه با انگیزش های ذهنی و روانی، به پرورش انسان های فرهیخته و فرزانه در جامعه کمک می کند. خلّاقیّت در ذات اندیشۀ انسانی همزاد عقل سلیم و وجدان بیدار است، سرشت ادبیّات، سرنوشت فرخندۀ انسان مسئول است. شواهد گوناگون رویکردهای یادشده، کارکردهای سازندۀ جمعی و راهبردهای بالندۀ فردی را در اجتماع انسانی بازنشان می کند.

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدّین طوسی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه ایلام، مؤسّسۀ نشر و تدوین آثار علّامه جعفری، خانۀ کتاب و ادبیّات ایران، سازمان جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیرالدّین طوسی از حامیان معنوی این برنامه فرهنگی هستند.

گفتنی است؛ شمار بسیاری از دانشمندان و پژوهشگران ممتاز و نامدار کشور از حوزه های گوناگون علوم انسانی، علوم پایه و فنّی و مهندسی و هنر در این مجلس حضور دارند.

علاقه‌مندان برای حضور در برنامه یاد شده می‌توانند به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88717195 تماس بگیرند.

نظر شما