شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۳۲۸۹۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران جزئیات برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران را تشریح کرد.
جزئیات برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در تهرانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محمد امین توکلی‌زاده در حاشیه صد و پنجاه‌ونهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تمهیدات جبهه انقلاب برای برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری همزمان با روز عید غدیرخم اظهار کرد: این مهمانی روز جمعه و دو ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء آغاز و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

به نقل ازخبرگزاری مهر، وی با اشاره به جلسات هماهنگی برای برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری از سوی جبهه فرهنگی انقلاب اظهار کرد: در این ارتباط جلسات متعددی با هیئات مذهبی‌، مساجد و گروه‌های مردمی و جهادی برگزار شده است و ان‌شاءالله امسال نیز همانند سال گذشته و با تغییر مسیر خیابان شاهد برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر خواهیم بود.

توکلی‌زاده گفت: سال گذشته برای نخستین بار مهمانی بزرگ غدیر در تهران برگزار شد که این مهمانی الگویی برای سایر شهرهای کشور بود و امسال نیز این مهمانی در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از رخدادهای مدیریت شهری برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی با محوریت خانواده و با رویکرد دینی در سطح شهر تهران است گفت: برنامه‌های متعددی در این دوره برگزار شده که از آن جمله می‌توان به رخدادهای ماه رجب، ماه رمضان، نیمه شعبان، برنامه سلام فرمانده و در ادامه به برنامه امام رضایی‌ها اشاره کرد و در جمعه پیش رو نیز برنامه مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در مسیر اشاره شده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جلسات متعدد و سه ماهه جبهه فرهنگی انقلاب در خصوص برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی گفت: علی‌رغم اینکه سال گذشته مهمانی ۱۰ کیلومتری در خیابان ولی‌عصر (عج) برگزار شد دشواری‌هایی برای شهروندان ایجاد شد و تغییر مکان این مهمانی نیز به همین جهت بوده چرا که به هر حال مسیر میدان انقلاب تا میدان آزادی، مسیر شناخته‌شده‌ای است و خروجی‌ها و شرایط خوبی را برای حضور مردم در مسیر خواهد داشت و انتخاب این مسیر برای مهمانی ۱۰ کیلومتری نیز بر همین اساس بوده است.

توکلی‌زاده با اشاره به اینکه ۱۳۰۰ موکب در مسیر ۱۰ کیلومتری مهمانی غدیر پیش‌بینی شده است، گفت: همچنین موکب‌های پذیرایی و فرهنگی در این مسیر تدارک دیده شده و با هماهنگی‌های صورت گرفته غرفه‌هایی برای بازی‌های سرگرمی ویژه کودکان و نوجوانان و در کلان برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است. در میادین اصلی نیز در مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری استیج‌هایی در نظر گرفته شده که در این استیج‌ها سرودها و برنامه‌هایی از جمله مداحی تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته استقبال بیش از ۲ میلیون نفری از مهمانی ۱۰ کیلومتری در شهر تهران صورت گرفت، گفت: برآورد ما این است که امسال استقبال بیش از سال گذشته باشد.

توکلی‌زاده با اشاره به آمادگی حوزه حمل و نقل شهر تهران اعم از اتوبوسرانی، مترو، تاکسی برای جابجایی شهروندان برای شرکت در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر خبر داد و گفت: در این ارتباط رایزنی‌های لازم صورت گرفته و در حال برنامه‌ریزی هستیم که در همان ساعت برنامه مهمانی ۱۰ کیلومتری خدمات حوزه حمل و نقل به صورت رایگان به شهروندان ارائه شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: قطعاً مسیری که امسال برای مهمانی ۱۰ کیلومتری و شرکت شهروندان در نظر گرفته شده است نسبت به سال گذشته مسیر راحت‌تری خواهد بود چرا که در این مسیر برنامه‌های متعددی از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار شده و این مسیر، مسیر شناخته‌شده‌ای برای شهروندان خواهد بود علاوه بر اینکه در اطراف این مسیر خروجی‌ها و ورودی‌هایی برای جابجایی شهروندان وجود دارد.
نظر شما