جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۲
کد خبر: ۱۳۲۸۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با آغاز گرما و شروع فصل جدید با جشنواره "یخ دربهشت " در 3 نقطه شهر تهران به پیشواز فصل تابستان رفته است، جشنواره‌ای که به واسطه نامش نوید فضایی شاد و سرگرم کننده برای شهروندان تهرانی دارد .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، جشنواره «یخ در بهشت» با هدف ارتقای نشاط اجتماعی و معرفی بستنی و نوشیدنی‌های خنک در سه نقطه تهران برگزار می‌شود. آشناسازی شهروندان با مراحل تولید و عرضه بستنی، ارائه آموزش‌های لازم برای تهیه بستنی و نوشیدنی‌ها در منزل،معرفی چهره‌های فعال این صنف و کارآفرینان این عرصه از بخش‌های این جشنواره است.
در این جشنواره علاوه بر ‌ایستگاه‌های بستنی و نوشیدنی‌های خنک، غرفه‌های صنایع دستی و سوغات استان‌های کشور، برنامه‌های جذاب فرهنگی و هنری نیز برای مخاطبان در نظر گرفته شده است و در کنار عرضه این محصولات برنامه‌های فرهنگی و هنری، جشن‌های شبانه، مسابقه و... برگزار می‌شود. 
از سویی دیگر در راستای فراهم کردن فضایی با نشاط جهت غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه نیز برنامه‌های میدانی جذاب و سرگرم‌کننده‌ای برای شهروندان طراحی شده است.
فرهنگسرای مهردر بوستان ولایت، فرهنگسرای تهران در بوستان چیتگر و فرهنگسرای اشراق در نقاط جنوب، غرب و شرق میزبان شهروندان در این جشنواره هستند.


جشنواره‌ای با طعم «یخ در بهشت»!///


دریاچه شهدای خلیج فارس - فرهنگسرای تهران 
یکی از مکان‌های برگزاری این جشنواره در غربی‌ترین نقطه تهران و حاشیه‌ی دریاچه زیبای شهدای خلیج فارس است که هر روز رهگذران بسیاری از آنجا عبور می‌کنند. هنگام ورود به کنار گذر ارغوان، نصب نماد‌های بستنی با شکل و شمایل گوناگون نشان می‌دهد که مقصد مناسبی را برای گذراندن عصر داغ تابستان انتخاب کردید. اینجا می‌توانید هم در کنار سایه این دریاچه قدم بزنید هم از نوشیدنی‌های خنک و برنامه‌های این جشنواره لذت ببرید.
در این مکان از غرفه‌های فروش بستنی و نوشیدنی‌های خنک سنتی و فالوده گرفته تا بستنی‌های قیفی و آیس پک و... وجود دارد و بیش از ۵۰ غرفه، سوغات و صنایع دستی استان‌ها را عرضه می‌کنند.
با نگاهی به فضای جشنواره متوجه می‌شوید که این خوردنی جذاب بهانه‌ای شده است برای برپایی این جشنواره. در غرفه‌های فرهنگی ‌ایستگاه‌های کاردستی و خلاقیت و هنر، خوشنویسی، قرآن بخوانید هدیه بگیرید وجود دارد و فوتبال دستی و بازی‌های ورزشی جزو پر طرفدارترین برنامه‌ها خصوصاً برای نوجوانان است و قرار است که در تاریخ ۱۵ تیرماه نیز مسابقه جودو بر در این مکان برگزار شود. در غرفه عکاسی نیز می‌توانید با دکور‌های بستنی عکس یادگاری بگیرید.
 روزهای پایان هفته جشن‌های شبانه با اجرای سید محمد حسینی و غلامرضا احمدی برگزار می‌شود که اوقات خوشی را برای مخاطبان فراهم می‌کند.

اجرای گروه خیمه شب بازی راگا، نمایش‌های کودک، دف نوازی و موسیقی سنتی از بخش‌های دیگر این برنامه در شب‌های اخیر است.
یکی از قسمت‌های جذاب این برنامه این است برندگان مسابقات، بستنی جایزه می‌گیرند.
این جشنواره از اول تیرماه آغاز شده است و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

جشنواره‌ای با طعم «یخ در بهشت»!///

بوستان ولایت – فرهنگسرای مهر 

 بوستان ولایت در قسمت جنوبی شهر تهران یکی از بوستان‌هایی است که عصر تابستان تا پاسی از شب، برنامه‌های شاد و متنوعی را برای خانواده‌ها برگزار می‌کند.
بیش از 36 غرفه از بستنی و نوشیدنی‌های خنک و مشتقات بستنی و انواع سوغات و صنایع دستی استان‌ها پذیرای شهروندان است.
با قدم زدن در کنار این غرفه‌ها می‌توانید انواع سوغات استان‌ها را امتحان کنید. ‌ایستگاه‌های بازی‌های گروهی و بومی محلی و تفریحی که هرروز برگزار می‌شود نیز از بخش‌های پرطرفدار است. سرگرمی‌های ویژه کودک و نوجوانان، اجرای عروسک‌های غول پیکر هرشب بر مخاطبان این جشنواره می‌افزاید.
موسیقی پاپ، اجرای گروه‌های آکروبات، مسابقه حضوری از بخش‌های حضوری در جشن و در روز‌های پایان هفته است. فعالیت این جشنواره از ۳۰خردادماه شروع شده و تا ۲۳تیرماه ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این جشنواره در این بازه زمانی هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ به بوستان ولایت، بین ورودی شماره 1 و ۲ مراجعه کنند.
جشنواره‌ای با طعم «یخ در بهشت»!///


فرهنگسرای اشراق
جشنواره «یخ در بهشت» در فرهنگسرای اشراق نیز از جمعه 9 تیرماه آغاز شده است. در بخش جنبی این جشنواره، فصل دوم مسابقه گویندگی «صدای تو» با محوریت مجموعه سخنرانی‌ها و نوشته‌های امام موسی صدر درباره امام علی (ع) سه‌شنبه  13 تیرماه برگزار می‌شود. 
همچنین اجرای گروه‌های هنری موسیقی اقوام، نمایش‌های کودک و... از برنامه‌های این جشنواره است که در کنار غرفه‌های بستنی و نوشیدنی‌های خنک و سوغات استان‌ها  اجرا می‌شود.

جشن ویژه معلولین نیز ۱۴ تیرماه در بخش جنبی این جشنواره برگزار خواهد شد. همچنین در روز‌های پایانی هفته برنامه‌های جشن از ساعت ۱۷ تا ۲۱ بر روی صحنه اجرا شود.فرهنگسرای اشراق تا ۲۳ تیرماه میزبان شهروندان شرق تهران خواهد بود.


جشنواره‌ای با طعم «یخ در بهشت»!///

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره «یخ در بهشت» می‌توانند به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری به نشانی www.farhangsara.ir‌ مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۱۸۳۷ تماس بگیرند.
نظر شما