پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۳۲۹۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
محمدصادق باطنی مدیر شبکه کودک شب گذشته در محل برگزاری جشنواره «ایران آینده2» واقع در فرهنگسرای رازی گفت :بزرگترین جشن عروسکی تلویزیونی میدانی در مهمانی 10 کیلومتری عید غدیربا 3 ساعت آنتن ویژه روز عید غدیر برگزار می شود .
بزرگترین جشن عروسکی تلویزیونی میدانی در مهمانی 10 کیلومتری عید غدیر/ 3 ساعت آنتن ویژه روز عید غدیربه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محمدصادق باطنی مدیر شبکه کودک شب گذشته در محل برگزاری جشنواره «ایران آینده2» واقع در فرهنگسرای رازی حاضر بود.
شبکه متبوع او این روزها نسبت به پوشش برنامه‌های استیج این جشنواره اقدام می‌کند و شب گذشته نیز دو آنتن ویژه برای کودکان و نوجوانان اختصاص داده بود. باطنی با اشاره به برگزاری دومین فصل از جشنواره «ایران آینده» گفت: تجربه‌ای را در آبان ماه سال 1401 و در اوج شرایط خاص اجتماعی که آن روزها حاکم بود داشتیم. متاسفانه فضای منفی پیرامون نوجوانان شکل گرفته بود.

 برهمین اساس جلسات متعددی با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران داشتیم و به یک طراحی به اسم «ایران آینده» رسیدیم. این طرح در قالب یک جشن در هفته ملی نوجوان برگزار شد و تجربه شیرینی بود چرا که توانستیم نوجوانان را درگیر کنیم و پای یک برنامه محیطی میدانی بیاوریم. درست است خانواده‌ها نیز حضور داشتند اما نوجوانان محوریت بودند. 

وی اضافه کرد: دنبال تکرار آن تجربه بودیم و همزمانی تقویمی دهه ولایت با تابستان که فصل فراغت نوجوانان از تحصیل است باعث شد سراغ فصل دوم جشن ایران آینده برویم که این روزها در فرهنگسرای رازی برگزار می‌شود. همانطور که می‌دانید نیمه دوم تابستان به دلیل همزمانی با ماه محرم و صفر فضای سنگین‌تری دارد و این ایام بهترین فرصت برای برگزاری برنامه‌های شاد میدانی بود.

 او درباره تفاوت دوره نخست برگزاری این رویداد با فصل دوم آن گفت: تفاوت اصلی این دوره از ایران آینده با فصل نخست آن برگزاری‌اش در یک محله جنوبی در تهران بود. منطقه‌ای که این جنس برنامه‌ها در این سطح بزرگ از نظر پوشش رسانه‌ای کمتر داشته است. خوشحالیم که این اتفاق در این فرهنگسرا رخ داد و از همان شب اول جمعیت زیادی برای دیدن برنامه‌ها آمدند. شب اول جشن «خواهر و برادری» را داشتیم که بسیار استقبال شد و روزهای دیگر نیز بسیار شلوغ بود. امیدوارم این تحربه ادامه‌دار و قابل ترجمه در دیگر شهرها نیز بشود. 

وی با اشاره به برگزاری بزرگترین جشن عروسکی تلویزیونی همزمان با برگزاری مهمانی 10 کیلومتری عید غدیر گفت: هر شب در استیج ما یک کاراکتر کودک مهمان برنامه است و نمایشگاه کاراکترها نیز در بخشی از جشنواره برگزار می‌شود. قرار است در شب‌های پیش‌رو که احتمالا چهارشنبه باشد میزبان 5-6 کاراکتر محبوب کودکان باشیم. برای عید غدیر نیز برنامه ویژه‌ای در میدان انقلاب داریم. می‌خواهیم بزرگترین جشن عروسکی تلویزیونی میدانی را با حضور همه کاراکترهای محبوب عروسکی تلویزیون و سینما در میدان انقلاب داشته باشیم.

 باطنی اضافه کرد: علاوه براین 3 ساعت آنتن ویژه خواهیم داشت و با مشارکت جشنواره عروسکی مبارک تهران قرار است چند عروسک غول پیکر آنان نیز در کنار ما باشند. فکر می‌کنم جشن شیرینی برای کودکان رقم بخورد. این مدیر تلویزیون با اشاره به برگزاری طرح «خادمان غدیر» در جشن ایران آینده گفت: در این طرح نزدیک به 1500 نوجوان ثبت‌نام کرده‌اند که قرار است آنها را ساماندهی بکنیم و خادمی بکنند. وی در پایان گفت: به نظرم در برنامه‌های میدانی خود فرمول کودک را پیدا کرده‌ایم اما هنوز به فرمول دقیقی برای نوجوانان نرسیده‌ایم. جشن «ایران آینده» قطعا به آن فرمول نزدیک است و هدف اصلی آن نوجوانان هستند. این جشنواره تلاش دارد آنها را درگیر کند.
نظر شما