پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۳۲۹۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
برنامه «مهمانی سادات» به منظور ادای احترام به مادر شهیدسید محمد رضا میر شفیعی همراه با تجلیل از نوجوانان سادات فعال از سوی فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار شد.
تجلیل از نوجوانان سادات در منزل مادر شهید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با ایام دهه ولایت و همسو با سایر مراکز فرهنگی و فرهنگسرا‌های شهر تهران، فرهنگسرای عطار نیشابوری نیز برنامه «مهمانی سادات» را به منظور ادای احترام به مادر شهید سید محمد رضا میر شفیعی همراه با تجلیل از نوجوانان سادات برگزارکرد .
این برنامه دوشنبه12 تیرماه  با حضور همکاران فرهنگسرای عطار نیشابوری و همچنین مسئول پایگاه بسیج خواهران پایگاه مقداد و حوزه 228 پایگاه بصیر با حضور نوجوانان سادات در منزل مادر شهید والامقام سید محمد رضا میر شفیعی از شهدای منطقه ۱۰برگزار شد و از پنج نفر از دختران نوجوان سادات منطقه که در برنامه های فرهنگی هنری منطقه حضورفعال داشته اند، تجلیل شد.

قرائت قرآن توسط قاری نوجوان، اجرای سرود توسط گروه هنری نوجوانان بصیر، شعرخوانی و اجرای دکلمه غدیریه و مولودی‌خوانی به مناسبت عید سعید غدیر از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

سید محمد رضا میر شفیعی در سال 1346 در شهر مقدس قم به دنیا آمد. 14 ساله بود که عازم جبهه شد. 5 سال در جبهه های جنگ حضور فعال داشت و در 19 سالگی به شهادت رسید. او در جریان عملیات کربلای4 به اسارت دشمن درآمد. او با بدنی مجروح اسیر می‌شود. وضعیت جسمانی اش مناسب نبود و نیاز به عمل جراحی داشت ولی عراقی‌ها توجهی نداشتند. چند روزی که در اردوگاه بود درد زیادی کشید و در آخر از عوارض جراحت در غربت و تنهایی به شهادت رسید. در مدت 11 روز از زمان اسارت تا شهادت بسیار شکنجه شد . صلیب سرخ که از شهادت محمدرضا آگاه می‌شود، مسئولان بعثی را موظف می‌کند برای او قبری در شهر کاظمین در نظر بگیرند. پس از 16 سال پیکر این رزمنده قمی تفحص شده و به کشور بازمی‌گردد. پیکر شهید شفیعی صحیح و سالم از خاک بیرون آمده بود. محمدرضا در 14دی ماه 1365 شهید شد و پیکرش در 4 مرداد ماه 1381 به کشور بازگشت.
نظر شما