جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۳۲۹۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
«عروج از شاخهٔ زیتون» روایت‌هایی درباره زندگی احمد متوسلیان از کودمی تا اسارت به قلم جواد کلاته عربی است. این اثر محصول مشترک انتشارات ۲۷ بعثت و ایران می‌باشد.
«عروج از شاخهٔ زیتون» منتشر شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،«عروج از شاخه زیتون» سی و یک راوی (در ۳۳فصل) به بیان خاطراتی از مقاطع گوناگون زندگی این فرمانده برجسته دفاع مقدس پرداخته‌اند؛ روایت‌هایی دربارهٔ زندگی شخصی از جمله خانه، مدرسه، محله و فعالیت در کارگاه شیرینی‌پزی پدرش، و بعد دوران دانشجویی، مبارزات انقلابی و سوابق زندانی پیش از پیروزی انقلاب، حضور در ناآرامی‌های غرب کشور، آزادسازی مریوان، فرماندهی سپاه مریوان، عملیات محمدرسول‌الله(ص)، تشکیل تیپ۲۷، عملیات فتح‌المبین، عملیات الی بیت‌المقدس، حضور در جبهه سوریه علیه رژیم صهیونیستی و ماجرای اسارت.

به نقل ازخبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،جواد کلاته عربی گفت: همین بازه زمانی ۲۹ساله و روایت تقریبا جامع زندگی او مهم‌ترین انگیزه من برای به سامان رساندن این روایت‌ها بود؛ چیزی که می‌تواند فصل تمایز این اثر با تمام کتاب‌هایی باشد که تاکنون درباره احمد متوسلیان نوشته شده است.

این کتاب حاوی یک روایت ضمیمه درباره ناآرامی‌های مناطق کردنشین و فعالیت هیئت حسن‌نیت در آن مناطق است. این بخش به دلیل عدم ارتباط مستقیم راوی با شخص احمد متوسلیان، در مجموعه روایت‌های اصلی قرار نگرفته است. بحران‌آفرینی گروهک‌های ضدانقلاب در غرب کشور در روزهایی که متوسلیان از فرماندهان مؤثر منطقه بوده و برخورد و ارتباط حاج احمد با هیئت حسن‌نیت و داریوش فروهر، بهانه استفاده از این روایت بود. هاشم صباغیان از اعضای هیئت حسن‌نیت، راوی این بخش است.

عمده متن مصاحبه راوی‌های کتاب عروج از شاخه زیتون متعلق به دو پروژه فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» و مستند تلویزیونی «روایت ناتمام» و یک مصاحبه از آرشیو شخصی حسین بهزاد است که پس از مذاکره با صاحبان آثار در اختیار این پروژه و نویسنده قرار گرفته است.

«عروج از شاخه زیتون» را با قیمت ۲۱۰تومان و تعداد صفحات ۵۹۲ می‌توانید از انتشارات ۲۷ بعثت و ایران تهیه و خریداری نمایید.

نظر شما