شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۳۳۰۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
رئیس فرهنگسرای رسانه از راه‌اندازی مدرسه تابستانی رسانه خبر داد و با تاکید بر اینکه بیشترین توجه مدرسه تابستانی رسانه به گروه سنی نوجوانان است، خاطرنشان کرد: این مدرسه تابستانی می‌تواند به ارتقای سواد رسانه‌ای عموم کمک زیادی داشته باشد.
مدرسه تابستانی رسانه راه‌اندازی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگسرای رسانه همزمان با فرارسیدن فصل تابستان اقدام به راه‌اندازی مدرسه تابستانی رسانه کرده و کلاس‌های متنوعی را در حوزه‌های مختلف رسانه‌ای برگزار می‌کند. 

مهدی شکیبایی، رئیس فرهنگسرای رسانه ضمن اعلام این خبر گفت: این فرهنگسرا به دلیل ماموریت کاری و رسالت سازمانی خود در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران توجه ویژه ای به مقوله رسانه و ابعاد مختلف آن دارد و عمده برنامه‌هایی که در این مرکز برگزار می‌شود، توجه ویژه‌ای به رسانه‌ها به ویژه رسانه های جدید دارند. 

وی ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و مقارن شدن آن با ایام فراغت از تحصیل نوجوانان و دیگر علاقه‌مندان جوان و بزرگسال، ایده راه‌اندازی مدرسه رسانه همراه با برگزاری کلاس‌های متنوع به ذهنمان رسید. همان طور که می‌دانید برگزاری کلاس‌های آموزشی در عرصه رسانه می تواند به ارتقای سواد رسانه‌ای عموم علاقه‌مندان کمک شایانی کند. بر همین اساس فرهنگسرای رسانه پرچمدار این اتفاق شد. 

او با اشاره به جزئیات این مدرسه تابستانی توضیح داد: سراغ جمعی از اساتید سرشناس و نخبگان رسانه‌ای رفتیم و کلاس‌ها زیر نظر آنها برگزار می‌شود. کیفیت برگزاری کلاس‌ها و مباحث ارائه شده برایمان بسیار مهم بود و تلاش کردیم جمعی از بهترین‌ها را دعوت به همکاری کنیم. در این مدرسه تابستانی بیش از ۲۰ سرفصل آموزشی طراحی شده و کلاس‌های مربوط به هرکدام به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

شکیبایی خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین کلاس های دوره تابستانی رسانه در فرهنگسرای رسانه می توان به آموزش جامع خبرنگاری، آموزش خبرنگاری کوله پشتی، عکاسی با موبایل، عکاسی فوتوژورنالیست، مستندساز شو، طراحی تجربه و رابط کاربری، راه اندازی کسب و کار آنلاین، نویسندگی خلاق، روزنامه‌نگاری دیجیتال، تولید محتوای دیجیتال، دوره مقدماتی جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در فضای مجازی، استوری تلینگ و ترفندهای داستان سرایی، ساخت بازی‌های غیردیجیتالی، فن بیان، گویندگی و زبان بدن، فن بیان و دوبله، بلاگری حرفه ای، آموزش شبکه اجتماعی لینکدین، طراحی پوستر و جلد کتاب، فیلمنامه‌نویسی، دوره تخصصی شخصیت‌شناسی، نشست حال خوب و ... اشاره کرد.

رئیس فرهنگسرای رسانه تاکید کرد: تلاش مان این بود که ضمن برگزاری کلاس‌های ترمیک و کارگاهی رسانه، نیم نگاهی به رسانه‌های نوین به ویژه شبکه‌های اجتماعی نیز داشته باشیم.

او با اشاره به شیوه برگزاری کلاس‌های این مدرسه اظهار کرد: در پایان هر دوره به شرکت‌کنندگان، گواهی معتبر از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعطاء می‌شود.‌

شکیبایی در پایان گفت: مدرسه تخصصی رسانه مختص به همه علاقه‌مندان است اما محوریت اصلی مخاطبان آن نوجوانان هستند. از آنجا که آموزش سواد رسانه ای و اصول استفاده از شبکه‌های اجتماعی امری مهم برای سایر علاقمندان به خصوص این رده سنی است، توجه ویژه‌ای به نوجوانان داشته‌ایم. 

 علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا، فرهنگسرای رسانه مراجعه و یا با شماره تماس ۳-۲۲۸۸۸۷۸۲ (واحد آموزش) تماس بگیرند.

انتهای پیام
نظر شما