شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۳۳۱۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
معاون فرهنگی هنری فرهنگسرای ارسباران دوره‌های آموزشی این فرهنگسرا در فصل تابستان را تشریح کرد.
مدرسه تابستانی فرهنگسرای ارسباران با بیش از ۴۰ دوره آموزشی میزبان شهروندان استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، شهرام صارمی معاون فرهنگی هنری فرهنگسرای ارسباران از برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع در این فرهنگسرا خبر داد و گفت: همزمان با فصل تابستان و فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان از تحصیل و در قالب مدرسه تابستانی تهران که توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حال اجراست، فرهنگسرای ارسباران کارگاه‌های هنری متنوعی برای فصل تابستان تدارک دیده است.

وی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی در هفت شاخه ادبی، تجسمی، تئاتر، موسیقی، صنایع دستی و سنتی، فیلم و سینما و بخش ویژه کودک و نوجوان طراحی شده است و در مجموع بیش از ۴۰ کارگاه با استادان مجرب در حال برگزاری است. در بخش ادبی می‌توان به کارگاه شعر و ترانه با عبدالجبار کاکایی و کارگاه فن بیان و گویندگی با بهروز رضوی اشاره کرد. در بخش هنرهای تجسمی کارگاه‌های طراحی و نقاشی، پتینه‌کاری و رزین و عکاسی برگزار می‌شود و کارگاه تخصصی نگارگری با حضور استاد اردشیر مجرد تاکستانی نیز به صورت رایگان میزبان هنرجویان است.

صارمی با اشاره به کارگاه‌های حوزه تئاتر گفت: کارگاه کارگردانی تئاتر با تدریس قطب‌الدین صادقی و کارگاه بازیگری تئاتر با حضور علی‌اکبر علیزاد برپا می‌شود. دوره‌های آموزشی موسیقی نیز در شاخه‌های موسیقی دستگاهی ایرانی و موسیقی کلاسیک در رشته‌های گوناگونی مانند آواز سنتی، تار و سه‌تار، سنتور، دف، تنبک، پیانو، ویلن، گیتار، سازدهنی، ساکسیفون، کمانچه و هنگ‌درام پذیرای علاقه‌مندان به هنر موسیقی است.

معاون فرهنگی هنری فرهنگسرای ارسباران از برگزاری پنج کارگاه در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی خبر داد و افزود: خاتم و معرق، خوشنویسی نستعلیق، خوشنویسی تحریری و سفال برخی از این کارگاه‌ها هستند. در زمینه فیلم و سینما کارگاه فیلمنامه‌نویسی با حضور فرزاد مؤتمن، کارگاه بازیگری جلوی دوربین با حضور امین زندگانی و کارگاه تحلیل فیلم برگزار می‌شود.

صارمی در پایان گفت: بخش قابل توجهی از کارگاه‌های آموزشی مدرسه تابستانی ارسباران به کودکان و نوجوانان اختصاص دارد. در این بخش کارگاه بازیگری کودک و نوجوان با حضور مریم کاظمی برپا می‌شود و علاوه بر آن کارگاه‌های نقاشی و خلاقیت، طراحی، سفال کودک، موسیقی کودک، چرتکه، رباتیک، زبان انگلیسی، نمایش خلاق و شطرنج میزبان کودکان و نوجوانان هستند.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کارگاه‌ها می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند یا با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸ داخلی‌های ۱۲۷، ۲۲۵ و ۱۱۲ تماس بگیرند.

نظر شما