پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۰
کد خبر: ۱۳۳۲۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
شهردار تهران از تبدیل سراهای محله به قرارگاه‌های محله با حضور دستگاه‌های فرهنگی مختلف خبر داد و گفت : با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تلاش کردیم در سینماها و فرهنگ‌سراها اقدامات مشخصی را دنبال کنیم
سراهای محله را به «قرارگاه‌های محله‌» تبدیل کردیمبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ،علیرضازاکانی در دیدار با مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی قم،با بیان اینکه برنامه‌ریزی ما در حوزه فرهنگی جدی است، اظهار داشت: در حوزه فرهنگ مسیری طی کردیم که بتوانیم از طریق کار مشارکتی توان بالایی را فعال کنیم. مثلاً با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تلاش کردیم در سینماها و فرهنگ‌سراها اقدامات مشخصی را دنبال کنیم و بخشی دیگر از اقدامات را در معاونت اجتماعی داشتیم تا با مشارکت تمام اجزای ماجرا کارهای بزرگی رقم بزنیم، کما اینکه دیدیم که اتفاق‌های بزرگی در شهر تهران افتاد و حضور میلیونی مردم را در تجمع‌هایی مانند جشنواره اقوام داشتیم.

به نقل از مهر ،زاکانی با اشاره به تحول در روح شهر، هدف از این تحول را احیای سبک زندگی دانست و ادامه داد: به احیای مساجد روی آوردیم تا بتوانیم از طریق پیوستگی مسجد، محله و خانواده، نیاز مردم را مرتفع کنیم که بتوانیم یک کار جدی انجام دهیم. با سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و مسجد پیوستگی داریم؛ سرای محله را به قرارگاه محله تبدیل کردیم که آموزش پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، روحانیت، دانشگاه، حوزه و شهرداری در آنجا حضور دارند.

شهردار تهران با اشاره به تعامل با جمعی از طلاب خواهر و برادر در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: برای تابستان امسال ۳۵۳ مسجد و ۷۰۶ مدرسه دخترانه و پسرانه را انتخاب کردیم و سرمایه‌ها را به سمت مساجد و مدارس سوق می‌دهیم و می‌خواهیم از طریق رقابت و هم‌افزایی، تحول ایجاد کنیم.
نظر شما