پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۳۳۲۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ از راه‌اندازی کمپین و موکب زنان عاشورایی در میدان امام حسین (ع) خبر داد.
برپایی غرفه زنان عاشورایی در میدان امام حسین (ع)به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،پروانه دوستی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ از برپایی فعالیت های فرهنگی در موکب "زنان عاشورایی" ویژه بیست و یکمین رویداد فرهنگی عطرسیب در میدان آیینی امام حسین(ع) خبر داد.
 وی تصریح کرد: علاقمندان با حضور در این موکب می توانند ضمن آشنایی با زنان بزرگواری که در واقعه عاشورا نقش تاثیرگذار داشتند و شرکت در مسابقه ای مربوط به همین محتوا، جوایز ارزنده ای دریافت کنند.

وی به بخش دیگری از فعالیت های فرهنگی این موکب اشاره کرد و گفت: دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می توانند با پیوستن به کمپین تلاوت سوره فجر در شب عاشورا به سبک یاران امام حسین(ع) و هدیه آن به روح زنان عاشورایی در صف دوستداران اهل بیت(ع) قرار گیرند.

 نمایشگاه کتاب "زنان عاشورایی" یکی دیگر از بخش های این موکب است که رییس فرهنگسرای امید ضمن اشاره به نقش موثر کتاب در معرفی فرهنگ عاشورا و تبیین صحیح واقعه عاشورا به آن اشاره کرد. 
وی افزود: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بانوان محجبه می‌توانند با برند «من حجاب را دوست دارم» که در بخش دیگری از این موکب طراحی شده است، عکس یادگاری رایگان بگیرند.

متن مرامنامه کمپین زنان عاشورایی به این شرح است:"بانوان در بهشت مجلس شما به میزبانی بانوی دو عالم مشرف می‌شوند؛ یعنی در محفلی زانوی غم در بغل می‌گیرند که حریم احترام و حرمت است.غیرتمندانه می‌کوشم که این حریم با کرامت را به عطر دل انگیز حیا، عطر و بویی تازه بخشم"

نمایشگاه عطر سیب در آستانه ماه محرم به همت سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در میدان امام‌حسین(ع) آغاز به کار کرده و از ۲۴ الی ۲۸ تیرماه جاری میزبان شهروندان است.
نظر شما