پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۳۳۲۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
معاون تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اجرای ویژه‌برنامه نقالی و پرده‌خوانی «پرده‌های عاشورا» در ایام ماه محرم و صفر در مرکز تئاتر کانون خبر داد.
اجرای ویژه‌برنامه «پرده‌های عاشورا» در تئاتر کانونبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سعید زین‌العابدینی معاون تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره برنامه‌های اجرایی مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در ایام ماه محرم و صفر گفت طبق برنامه هر سال نمایشی مناسبتی با موضوع حماسه عاشورا را برای گروه سنی کودک و نوجوان مدنظر داریم که از ابتدای ماه محرم این اثر که به زودی نام آن اعلام می‌شود، در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون روی صحنه می‌رود.

وی یادآور شد: همچنین ویژه برنامه نقالی و پرده‌خوانی «پرده‌های عاشورا» را در محوطه باز مرکز برگزار خواهیم کرد زیرا همیشه بر این باور هستیم که باید به هنر نقالی و پرده‌خوانی به عنوان هنر ناب و اصیل ایرانی بیشتر پرداخته شود.

زین‌العابدینی درباره زمان برگزاری ویژه برنامه «پرده‌های عاشورا»، افزود:هنوز زمان دقیق برگزاری این ویژه برنامه مشخص نشده ولی در فاصله زمانی ماه محرم تا اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

معاون تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان سخنان خود درباره اینکه آیا در ویژه برنامه «پرده‌های عاشورا» نقالان کودک و نوجوان هم حضور خواهند داشت یا نه، تأکید کرد: در این ویژه برنامه، علاوه بر استفاده از نقالان حرفه‌ای از نقالان کودک و نوجوانی که طی سال‌های گذشته با حضور مربیان کانون آموزش دیده و پرورش یافته‌اند نیز استفاده خواهیم کرد. پیش از این در ویژه برنامه نقالی غدیر نیز از حضور نقالان نوجوان پرورش یافته توسط مربیان کانون استفاده کردیم.
نظر شما