شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۳۳۲۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کارگاه آموزشی «نمایشنامه‌خوانی» در مدرسه تابستانی تهران فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.

از آموزش تا اجرا در کارگاه نمایشنامه‌خوانی مدرسه تابستانی فرهنگ‌سرای فردوسبه گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5، دوره آموزشی کارگاهی «نمایشنامه‌خوانی» طی هشت جلسه، روزهای چهارشنبه از ساعت 17 در قالب مدرسه تابستانی تهران در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این دوره آموزشی که به صورت کارگاهی و در هشت جلسه برگزار می‌شود؛ کشف و پرورش استعدادها، آموزش هنرجویان و هنرمندان نوجوان و جوان در حوزۀ تئاتر و نمایش است و در آن به بیان مبانی و اصول نمایشنامه‌خوانی، آشنایی با اصول و قواعد فن بیان، روش‌های کنترل صدا، روش‌های تغییر لحن منطبق با شخصیت‌شناسی، تربیت حس و آشنایی با اصول اجرای زنده صحنه پرداخته می‌شود.

کارگاه نمایشنامه‌خوانی به همت افشین فکوری؛ گوینده رادیو، داور جشنواره‌های مختلف رادیویی و سینمایی، دبیر و مجری-کارشناس کانون‌های مختلف فیلم در فرهنگ‌سراهای تهران ، طراحی و اجرا خواهد شد. در این کارگاه، هنرجویان آموزش‌های لازم را ضمن خوانش نمایشنامه‌های نویسندگان بنام دریافت می‌‎کنند و در پایان دوره، آموخته‌های خود را با یک اجرای عمومی نمایشنامه‌خوانی در سالن نمایش فرهنگ‌سرا با حضور تماشاگران ارائه خواهند داد. حضور در جمع استادان هنر نمایشنامه‌خوانی، یکی دیگر از برنامه‌های جذّاب و جانبی دوره مذکور است.

کارگاه آموزشی نمایشنامه‌خوانی، روزهای چهارشنبه هر هفته تا پایان شهریور برپاست و به شرکت‌کنندگان آن، گواهینامۀ معتبر حضور در دوره اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت نام در این دوره می‌توانند به واحد آموزش فرهنگسرای فردوس، واقع در: فلکۀ دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از خیابان شهید سلیمی جهرمی فرهنگسرای فردوس مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر، از طریق مراجعه به تارنمای ferdos.farhangsara.ir و تماس با شماره تلفن 44081028 اقدام کنند.

نظر شما