پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۳۳۲۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
مرتضی تنها، مدیر فرهنگی هنری منطقه 22 از برگزاری ویژه برنامه «خیمه ی خورشید» در تاریخ 28 تیرماه مصادف با اول محرم الحرام خبر داد.
خیمه ی خورشید در منطقه 22 برپا می شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، مرتضی تنها مدیر فرهنگی هنری منطقه 22 و رئیس فرهنگسرای تهران از  ویژه برنامه خیمه ی خورشید  خبر داد و گفت: خیمه ی خورشید برای اولین بار با مشارکت مسجد امام حسن مجتبی(ع) کوهک در منطقه22شهر تهران و در دهه اول محرم برگزار می‌شود.

وی درباره اهداف برگزاری این  ویژه برنامه بیان کرد: این برنامه  با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی ،نهضت حسینی و آشنایی نسل نوجوان با فرهنگ صبر،ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن آرمان های قیام سیدالشهدا (ع) برگزار می‌شود.

رییس فرهنگسرای تهران گفت: فرهنگ حسینی که اشاعه جلوه‌های ایثار و امر به معروف ونهی از منکر است را بایدبرای نسل نوجوان پررنگ‌تر کنیم .بر این اساس مراکز فرهنگی هنری منطقه22 در ایام محرم برنامه های ویژه ای را تدارک و اجرا می کنند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 22 اظهار کرد: از بخش‌های مختلف برنامه می‌توان به غرفه های فرهنگی  هنری با بخش های خوشنویسی ، واقعیت مجازی ، طب سنتی،  پخش نماهنگ ، روایتگری محرم، کودکان عاشورایی ، کودک( گریم،اوریگامی، سفال،نقاشی،قرآن بخوانید هدیه بگیرید و ... )  و موکب های پذیرایی همانند سبک و سیاق اربعین حسینی اشاره کرد.

وی به ایستگاه واقعیت مجازی که از آیتم های مهم این برنامه است اشاره کرد و گفت : واقعیت مجازی نوعی تجربه شبیه‌سازی شده است که حضور فیزیکی کاربر را در یک محیط مجازی شبیه‌سازی می‌کند و جوانان و  نوجوانان با کمک عینک های سه بعدی می توانند وقایع مختلف حادثه عاشورا را از نزدیک حس کنند .
تنها افزود: این برنامه از روز چهارشنبه 28 تیرماه  مصادف با اول محرم الحرام 1402  تا جمعه 6 مرداد ماه ازساعت  17تا 22 به مدت 10 شب  پذیرای حضور عزاداران حسینی  است .
همچنین علاقه مندان جهت  حضور می توانند به منطقه22، کوهک، بلوار علیمرادی ، نسیم 16 مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت 22.farhangsara.ir مراجعه کرده و با شماره تلفن 44143777 تماس بگیرند.
نظر شما