پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۳۳۳۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
دبیر رویداد«عطرسیب»در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر گفت: بیست و یکمین سال این رویداد از 24 تیرماه فعالیت خود را آغاز کرده و خوشبختانه هر سال استقبال پرشوری نسبت به سال گذشته صورت گرفته است .
استقبال پرشور بانیان هیئات و روضه های خانگی  از نمایشگاه عطر سیببه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جامه دار پور با اشاره به اینکه بانیان و مسئولین هیئت ها یکی از مظلوم ترین اقشار دستگاه حسینی هستند تصریح کرد:  مسئولین هیئات بیشترین بار این علم را بر دوش می کشند و این اتفاق بزرگ را در شهر رقم می زنند و ما معمولا مداحان و سخنرانان را می بینیم ، لذا ما سعی می کنیم در این نمایشگاه به آنها در تهیه و تجهیز هیئت هایشان کمک کنیم و دغدغه آنها را در این زمینه پاسخگو باشیم .

دبیر نمایشگاه عطرسیب با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هر ساله بستری را فراهم می کند تا تولید کنندگان اقلام و محصولات مرتبط با هیئات را در طی چند روز به شهروندان ارائه کنند افزود: این برنامه در میدان آئینی امام حسین (ع) از 24 تیرماه به مدت 5 روز برگزارمی شود ؛این محل دسترسی مناسبی دارد و در مرکز شهر برای خانواده های و هیئات تردد آسانی دارد.

جامه دار پور  تصریح کرد: خانواده ها از ساعت 8 تا 11 شب می توانند برای تهیه ملزومات روضه های خانگی اقدام کنند وهیئت ها برای دریافت بن کارت های اهدایی می بایست از ساعت 8 تا 20 با به همراه داشتن کارت شناسایی به نماینده سازمان تبلیغات اسلامی مراجعه کنند که پس از استعلام و اخذ تایید نهایی از این نهاد، بن خرید دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در بخش جنبی نمایشگاه ،هرشب رویدادهای فرهنگی اجرا می شود افزود: آیین های عزاداری اقوام مانند«رژه عاشورایی شاه حسین گویان » ترک زبانان هرشب اجرا می شود.به گفته ی وی تعزیه خوانی نوجوانان و دیگر رسوم عزاداری نیز از رویدادهای فرهنگی این نمایشگاه است. 
بیست و یکمین رویداد فرهنگی «عطر سیب» با هدف تأمین محصولات و خدمات محافل حسینی شهر تهران از ۲۴ الی ۲۸ تیر ماه در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود .
نظر شما