شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۳۳۳۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
دوره های تخصصی آموزش "تصویرسازی دیجیتال" در مدرسه تابستانی تهران به همت فرهنگسرای سرو در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می شود.
دوره های تخصصی آموزش به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، دوره های تخصصی آموزش "تصویرسازی دیجیتال"  با حضور مجید ذاکری، روزهای زوج، ساعت 16 تا 18/30، به همت فرهنگسرای سرو در موزه امام هنرهای دینی علی(ع) برگزار می شود.

مجید ذاکری کارشناس ارشد تصویرسازی است و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان دو، هنری دارد. مدیر هنری کتاب‌های درسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بوده و از سال ۸۰ تاکنون رئیس اداره‌ی کنترل کیفیت کتاب‌های درسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش است. 
از دیگر مسئولیت‌های او، عضویت هیئت مدیره‌ی انجمن تصویرگران کتاب کودک و داوری جشنواره‌ی هنرهای تجسمی دانش‌آموزان سازمان آموزش‌وپرورش شهر تهران است. داوری مسابقات هنرهای تجسمی و مدیریت هنری مجلات هم از دیگر سوابق او هستند.
بیش از ۵۰ عنوان تصویرگری کتاب کودک و نوجوان را در کارنامه دارد و در زمینه‌ی ساخت، تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم مستند، فیلم کوتاه و فیلم‌های تبلیغاتی فعال است. کارگردانی مجموعه‌ی ۱۳ قسمتی «نقش عشق» شبکه‌ی قرآن در سال ۱۳۸۶ هم از کارهای اوست. در ایران، کره‌ی جنوبی، چین، ترکیه، لبنان و شارجه نمایشگاه‌های تصویرگری و کاریکاتور و عکس فعالیت داشته است. جوایز بسیاری را نصیب خود کرده است و با ناشران متعدد همکاری دارد.
تصویرسازی دیجیتال، یکی از زیرمجموعه های رشته گرافیک دیجیتالی است که هنرجویان در این رشته با بهره‌گیری از ابزارهایی مانند قلم نوری و ماوس به طراحی و خلق آثار گرافیکی دیجیتالی می پردازند.  
به زبان ساده، به تکنیکی که در آن نقاشی به جای اینکه روی کاغذ یا بوم نقاشی، کشیده شود، در محیط نرم افزاری و رایانه ای کشیده شود، تصویرسازی دیجیتال گفته می‌شود.  
بدین صورت که تصویرسازی دیجیتال از پایه و اساس در محیط نرم افزاری کشیده می‌شود اما ادیت یا دست‌کاری عکس می‌تواند ادیت یک عکس با دوربین عکاسی شده باشد. 
علاقه‌مندان برای ثبت نام در دوره ها می توانند به فرهنگسرای سرو خیابان ولیعصر(عج)، ضلع شمالی پارک ، کوی ساعی دوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن‏های ۰۹۳۹۹۸۲۵۸۲۱-۸۶۰۹۵۰۲۳- 88786277تماس بگیرند و یا به سایت فرهنگسرای سرو به آدرس 6.farhangsara.ir مراجعه کنند.

نظر شما