سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۳۳۴۱۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
دورۀ آموزشی «نقاشی پشت شیشه» در مدرسۀ تابستانی فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

آموزش نقاشی پشت شیشه در مدرسۀ تابستانی نگارخانۀ پردیسان فردوسبه گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5، دورۀ آموزشی- کارگاهی «نقاشی پشت شیشه» طی چهار جلسه و در قالب مدرسه تابستانی تهران روزهای سه‌شنبه در فرهنگسرای فردوس برگزار خواهد شد.

نقاشی پشت شیشه و آینه که از جذّاب‌ترین و در عین حال سخت‌ترین شیوه‌های نقاشی به شمار می‌رود، قدمتی طولانی دارد و سابقۀ ساخت نمونه‌های کشف‌شده در جنوب ایتالیا، به قرن سوم و چهارم پیش از میلاد می‌رسد. در ایران نیز همزمان با سلطنت فتحعلی‌شاه قاجار از این هنر برای ترسیم چهرۀ شاهزادگان استفاده شد و پس از آن نقاشی پشت شیشه مورد توجه مردم قرار گرفت و به تدریج نقاشی‌های مذهبی پشت شیشه یا شمایل‌ها پدیدار شد. در حال حاضر، هنرمندان زیادی توجه شایسته‌ای به این گنجینۀ فراموش‌شدۀ نقاشی ایران نشان داده‌اند و برای نو کردن این شیوه تلاش می‌کنند.

یکی از این هنرمندان، مهرنوش بشارت با بیش از 40 سال سابقۀ تدريس و تحقیق در رشته‌هاى هنرهاى تجسمى و نقاشى پشت شيشه و آینه است. از مدرّس هنرمند دوره‌های آموزشی نقاشی پشت شیشه، كتاب «روايت نقاشى پشت شيشه» با همکاری دكتر ياورى به چاپ رسیده و نمايشگاههاى متعددى را در داخل و خارج كشور به صورت انفرادى وگروهى برگزار کرده است.

کارگاه آموزشی «نقاشی پشت شیشه» با هدایت استاد مهرنوش بشارت، از ساعت 10 تا 12 روزهای یک‌شنبۀ هر هفته تا پایان شهریور برپاست و به شرکت‌کنندگان آن، گواهینامۀ معتبر حضور در دوره اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره می‌توانند به واحد آموزش فرهنگسرای فردوس، واقع در: فلکۀ دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از خیابان شهید سلیمی جهرمی فرهنگسرای فردوس مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44000203 تماس بگیرند.

نظر شما