جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۳۳۴۲۰
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
کتابخانه سراج در نشستی با عنوان فانوس به معرفی کتاب "دانه های خاکشیر "روز یکشنبه 1 مردادماه، ساعت 10 می پردازد.
معرفی کتاب به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر ،نشست فانوس با هدف ترویج روحیه ایثار، جهاد و شهادت و معرفی زندگی شهید عبدالمطلب اکبری به روز یک شنبه 1 مردادماه، ساعت 10 از سوی کتابخانه سراج برگزار می شود.
کتاب « دانه های خاکشیر » به نویسندگی حامد نادرزاده که توسط انتشارات نسل روشن  چاپ شده است.
این کتاب بر اساس زندگی  شهید عبدالمطلب اکبری نوشته شده است.
شهید "عبدالمطلب اکبری"، متولد سوم خرداد ۱۳۴۳ تنها شهید ناشنوای جنگ تحمیلی، اهل روستای شهید آباد از توابع استان فارس بود که در ۱۹ فروردین ۱۳۶۶ و در سن ۲۳ سالگی در عملیات کربلای ۸ منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید. 
برشی از کتاب؛
نام او عبدالمطلب اکبری است. دوستانش می گویند: در زمان جنگ در محله ما مشغول ساخت و ساز بود و چون کر و لال بود خیلی ها او را جدی نمی گرفتند.
امروز بر سر مزار پسر عموی شهیدش «غلامرضا اکبری» رفتیم. عبدالمطلب با انگشتش قاب قبری را کنار قبر پسر عمویش کشید و نوشت «شهید عبدالمطلب اکبری»! ما هم خندیدیم و بازی را مسخره کردیم! چیزی نگفت فقط به قبر نگاه کرد و نوشته اش را با دست پاک کرد و سرش را پایین انداخت و آرام رفت…
علاقه مندان جهت شرکت در نشست فانوس می توانند به آدرس کتابخانه سراج واقع در تهران،اوقاف،خیابان فرجام،خیابان سراج،خیابان مرادی مراجعه کنند و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77245761 تماس بگیرید.

نظر شما