جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۳۳۴۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
دولتمند خالف (خواننده و موسیقیدان شهیر تاجیکستان) به مناسبت ایام سوگواری محرم یک قطعه مشترک با صادق آهنگران مداح قدیمی تولید کرده است.
همکاری مشترک صادق آهنگران و دولتمند خالفبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، ‌ این قطعه «حسینیه دل» نام دارد و شعر آن را علیرضا قزوه سروده است. دولتمند، ‌ استاد موسیقی محلی جنوب تاجیکستان است که به آن «فلک» گفته می‌شود. این در حالی است که صادق آهنگران در جایگاه خواننده و مداح پیش از هم تولیدات مشترکی با دولتمند خالف داشته است.

به نقل از ایسنا،این قطعه از تولیدات جدید مرکز شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما است که  ۳۰  اثر با موضوع محرم و عاشورا را به مناسبت این ایام تولید و برای پخش به شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی ارسال کرده است.

قطعات موسیقایی جدید مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما شامل ۶ قطعه به صورت نماهنگ و ۲۴ قطعه صوتی آکاپلا  است که در این مرکز تولید شده است.

سه قطعه «خون خدا»، «وداعی تلخ» و «هنگام محرم» با آهنگسازی فرهاد برنجان و تنظیم مجید رضازاده و اشعار علیرضا قزوه به خوانندگی مجید بهداروند، «کام عطش» با آهنگسازی و تنظیم شهرام منظمی، شعر عبدالجبار کاکایی با خوانندگی حمیدرضا ترکاشوند، «دامان وصل» با شعری از محمودخان ملک‌الشعرا(صبا) و خوانندگی مهدی حبیبی، «حسینیه‌ی دل» با شعری از علیرضا قزوه و خوانندگی مشترک دولتمند خالف خواننده تاجیکستانی و صادق آهنگران از تولیدات جدید موسیقایی این مرکز است.

این قطعات در قالب نماهنگ، ۱۰ قطعه صوتی آکاپلایی با خوانندگی مهدی حبیبی با اشعاری از حبیب چایچیان، محمودخان ملک‌الشعرا(دو قطعه)، عبدالجبار جودی خراسانی، غلامرضا سازگار، شباب شوشتری(دو قطعه)، ترکی شیرازی(دو قطعه)، میرزا یحیی مدرس اصفهانی  و همچنین ۱۴ قطعه آکاپلایی با خوانندگی محسن حسن‌زاده که از ۱۴ ترکیب‌بند اشعار علیرضا قزوه با عنوان «با کاروان نیزه» تولید و برای پخش در ساعات مختلف رادیویی و تلویزیونی در اختیار پخش رسانه‌های ملی قرار گرفته است.ش
نظر شما