شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۳۳۴۶۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
نمایش «اولین بازی» به کارگردانی میثم یوسفی در ایام محرم به‌ صورت نذر فرهنگی در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری به صحنه می‌رود.
«اولین بازی» به صورت نذر فرهنگی در مرکز تئاتر کانون اجرا می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایش «اولین بازی» به کارگردانی میثم یوسفی از چهارم مرداد به‌صورت نذر فرهنگی در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری صحنه می‌رود.

این نمایش اولین بار در سال ۱۳۹۱ با نویسندگی امیر مشهدی‌عباس و طراحی و کارگردانی میثم یوسفی در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری اجرا شد و در حال حاضر برای اجرای دوباره بازتولید شده است.

در خلاصه نمایش زنده‌ عروسکی «اولین بازی» آمده است: گروه تعزیه‌خوان به خاطر نیامدن یکی از بازیگران اصلی نمی‌توانند تعزیه دو طفلان مسلم را در خانه رضا، نوجوان قصه اجرا کنند. به همین دلیل وسایل تعزیه را نزد رضا و مادرش به امانت می‌گذارند تا بازیگر اصلی را پیدا کنند. رضا در خلوت و تنهایی خود کلاه‌خود را بر سر می‌گذارد، شمشیر و سپر را در دست می‌گیرد و به تقلید از تعزیه‌خوانان بازی می‌کند. ناگهان اشیا و وسایل تعزیه جان می‌گیرند و وقایع روز عاشورا را از نگاه و زبان خودشان برای رضا روایت می‌کنند و ...

سایر عوامل این نمایش عبارتند از طراح و سازنده عروسک: علیرضا حسین‌پور و مژده ذکریاپور، طراح صحنه: سینا ییلاق‌بیگی، آهنگساز: محمد فرشته‌نژاد، شاعر: آزاده فرهنگیان، طراح پوستر و بروشور: عماد سالکی، طراح و سازنده عروسک‌های بخش سایه: شراره یوسفی، بازی‌دهندگان و صداپیشگان عروسک: علی بیک‌محمدی، مریم خاکسارتهرانی، عاطفه بحرالعلوم‌طباطبایی، شراره یوسفی، میلاد ورجاوند، مهدی رحمتی، کوشا ساعی و آریا انصاری‌شاد، دستیار کارگردان: کوشا ساعی و مهدی رحمتی.

نمایش «اولین بازی» از روز چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ به مدت ۱۵ شب ساعت ۱۸:۳۰ به صورت رایگان روی صحنه مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری واقع در پارک لاله می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از روز سه‌شنبه ۳ مرداد با مراجعه به سامانه فروش بلیت نمایش به صورت رایگان دریافت کنند.
نظر شما