جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۶
کد خبر: ۱۳۳۶۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
کارگاه دوره های تخصصی "گل و مرغ، طراحی سنتی و نگارگری" در مدرسه تهران آموزش داده می شود.
کارگاه دوره های گل و مرغ، طراحی سنتی و نگارگری در مدرسه تهرانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، دوره تخصصی "گل و مرغ، طراحی سنتی و نگارگری"  آتوسا کیخسروانی، روزهای یکشنبه و پنج شنبه ، ساعت 13 به همت فرهنگسرای سرو در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) تدریس می شود. 
آتوسا کیخسروانی 25 سال سابقه تدریس در دوره های گل و مرغ، طراحی سنتی و نگارگری فعالیت دارد.
در این دوره ها به مفاهیم و مبانی نظری نقاشی گل مرغ، ابزار کار و انواع مواد مصرفی در نقاشی گل مرغ، رنگ و طرح و طراحی نقش های مایه های اصیل و سنتی در نقاشی گل مرغ و مهارت ورزی و مراحل اجرای نقاشی گل مرغ آموزش داده می شود.
گل و مرغ در سنت هنری نقش پردازی ایرانی، از شاخه های هنر نگارگری به شمار می رود. مجموعه ای از هنرهایی چون مینیاتور، تذهیب، گرفت و گیر (تشعیر)، گل و مرغ، گل و بوته و ... که شیوه های برآمدن و بالیدن آن به گونه ای بنیادی با هنرهای دیگری چون خوشنویسی و به ویژه کتاب آرایی در پیوند بوده است. در حقیقت این هنرها زمینه های جلوه گری و پویایی نگارگری را در همه شاخه های آن فراهم ساخته اند.
علاقه‌مندان برای ثبت نام در دوره ها می توانند به فرهنگسرای سرو خیابان ولیعصر(عج)، ضلع شمالی پارک، کوی ساعی دوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن‏های ۰۹۳۹۹۸۲۵۸۲۱-۸۶۰۹۵۰۲۳- 88786277تماس بگیرند و یا به سایت فرهنگسرای سرو به آدرس 6.farhangsara.ir مراجعه کنند.


نظر شما