جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۳۳۶۳۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد؛
مجیدقادری معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی از رونمایی تندیس «شیخ شهید» همزمان با سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری در ابتدای بزرگراهی به همین نام در پایتخت خبر داد.
رونمایی از تندیس «شیخ شهید» در بزرگراه شیخ فضل الله نوریبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ مجید مجیدقادری معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی با بیان اینکه تکریم مفاخر و چهره های نام آشنا در حوزه های مختلف از وظایف سازمان زیباسازی است از رونمایی تندیس «شیخ شهید» همزمان با سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری در ابتدای بزرگراهی به همین نام در پایتخت خبر داد.

به گفته قادری؛ نصـب تندیـس، سـردیس و المـان مرتبـط بـا چهره هـای ملـی ،مذهبـی در فضای شهری تأثیـربسـزایی درانتقـال مفاهیـم ارزشـی جامعه بـه شهروندان و همچنین باعـث هویـت بخشـیدن بـه فضاهـای شـهری خواهـد شـد.
وی افزود: در همیـن ارتبـاط سـاخت تندیس شـیخ فضـل الله نوری در دسـتور کار سـازمان زیباسـازی قرار گرفت. این تندیس توسـط مجسمه سـاز حمیدرضـا صـادقزاده، هنرمنـد جـوان کاشـانی طراحـی و اجـرا شـده اسـت.

بر اساس این گزارش؛ تندیس شـیخ شهید در مقیـاس 1/5 برابری انـدازه واقعـی و بـه ارتفـاع ۲۵۵ سـانتیمتر از جنـس فایبـر گاس بـا پتینـه برنـز ساخته شده و همزمان با سالروز شهادت ایشان در ابتدای مسیر جنوب به شمال بزرگراه شیخ فضل الله نوری جانمایی و نصب شده است.
نظر شما