شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۶
کد خبر: ۱۳۳۶۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
کتاب «مهمان کارون» داستان رابطه نزدیک پدر و پسری است که جنگ آنها را از هم دور می‌کند و بعد از لو رفتن عملیات کربلای چهار، پدر بی‌تابانه به دنبال فرزندش وارد مقرها و گردان‌ها می‌شود.
داستانی درباره نگرانی‌های خانواده شهدابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتاب مهمان کارون داستان پدر و پسری را در اوج جنگ ایران و عراق روایت می‌کند. در میان شور عجیبی که در کشور بر پاست، نویسنده به رابطه عاطفی این پدر و پسر اشاره می‌کند. این دو که دوست و رفیق یکدیگر هستند، در مراحل مختلف زندگی به هم کمک می‌کنند. اما جنگ میان آن‌ها فاصله انداخت.

با اینکه پسر از ابتدای جنگ جبهه بوده، با لو رفتن عملیات کربلای چهار توسط ستون پنجم و آغاز عملیات کربلای پنج همه خانواده‌هایی که عزیزان‌شان در جبهه درگیر هستند نگران و مضطرب اوضاع را رصد می‌کنند. پدر نگران پسر می‌شود و حتی رویای شبانه پدر، او را بی‌تاب‌تر می‌کند. تا جایی که مقربه‌مقر و گردان به گردان دنبال دردانه‌اش می‌گردد؛ زیرا نمی‌داند که کجا است.

قسمتی از متن کتاب


نیم‌ساعتی می‌شود که خط ساکت است. بچه‌های گردان حضرت رسول(ص) که از صبح خط را تحویل گرفته اند، در حال بگومگوهای معمول هستند. مهم‌تراز همه اینکه از شهرک الدوئیچی خبر رسیده که بابانظر، پهلوان و معرکه‌گیر محله‌های شهر، فرمانده تیپ عراقی‌ها را به اسارت گرفته‌است؛ خبری که پشت خاکریزها دهان به دهان می‌شود.

کتاب «مهمان کارون» نوشته محمد محمودی نورآبادی با شمارگان هزار نسخه، با ۲۲۷ صفحه و قیمت ۱۰۵ هزارتومان زمستان ۱۴۰۱ توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.
نظر شما