جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۷
کد خبر: ۱۳۳۶۷۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
برنامه تلویزیونی «آن» که پخش آن از شنبه ۷ مرداد آغاز شده است، تا پایان ماه صفر به هنر و مرثیه عاشورایی خواهد پرداخت.
برنامه «آن» تا پایان ماه صفر از شبکه دو پخش می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،برنامه تلویزیونی «آن» که سال گذشته در ایام محرم و صفر پخش شد، با محوریت روایت خلق آثار هنریِ محرمی و چگونگی فراگیری آن، شنبه‌ها و یکشنبه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

به نقل از مهر ، برنامه «آن» با اجرای امیرحسین سمیعی یک برنامه ترکیبی است که به بررسی آثار هنری با موضوع محرم که به طور خاص مردمی و فراگیر شده‌اند، می‌پردازد.

این برنامه در گفتگو با صاحبان اثر، مخاطبان و کارشناسان به دنبال چرایی و چگونگی فرآیند تولید اثر و دلایل فراگیری آن خواهد بود و تلاش دارد با روایت داستانِ تولید این آثار، شیوه خلق تولیدات هنریِ مذهبیِ مردمی و فراگیر را به تصویر کشد.

در این زمینه نمونه‌های هنری موفق مذهبی در حوزه‌های نقاشی، شعر، موسیقی، نوحه، فیلم و ... مورد بررسی قرار می‌گیرند.

از جمله مهمانان این برنامه می‌توان به بهزاد عبدی آهنگساز، محمد معتمدی خواننده، یوسفعلی میرشکاک شاعر، علیرضا قزوه شاعر، مرتضی صفاریان معین البکا و پیرغلام تعزیه، احمد محبی شاعر آیینی، علی ملاقلی‌پور کارگردان و مرتضی اعلایی تولید کننده کتیبه و بیرق اشاره کرد.

برنامه «آن» کاری از موسسه هنری رسانه‌ای سلوک حوزه هنری و گروه معارف شبکه دو به تهیه‌کنندگی احمدرضا بلیغ است که در ایام محرم و صفر، شنبه‌ها و یکشنبه‌ها ساعت ۲۲ پخش و روز بعد ساعات ۵ صبح و ۱۷:۳۰ بازپخش می‌شود.
نظر شما