جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۳
کد خبر: ۱۳۳۷۲۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی از ثبت ۴ هزار درخواست تمدید و صدور پروانه جدید موکب‌داری در سامانه ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خبر داد.
ثبت ۴هزار درخواست موکب‌داری اربعین/ موکب‌داران به قوانین عراق احترام بگذارندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،سیدمحمد جلال مآب با تاکید بر اینکه موکب‌داران باید به قوانین کشور عراق به عنوان میزبان اصلی اربعین احترام بگذارند، اظهار داشت: حضور موکب داران ایرانی تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی از زائران اربعین حسینی است و باید به قوانین، آداب و رسوم و فرهنگ کشور میزبان راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، پایبند باشند.

هر اقدامی از سوی موکب‌های ایرانی که القاکننده فضای رقابتی یا تفاخر به امکانات باشد، امری نکوهیده و ناپسند است
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی پرهیز از ایجاد فضای رقابت‌ منفی بین موکب‌های ایرانی و عراقی را نکته مهم دیگر برشمرد و گفت: مردم و عشایر عزیز عراقی، گاه با برپا کردن یک چادر یا خیمه ساده و تقدیم چای و خرما، خالصانه و با تمام وجود به میزبانی از زائران اربعین حسینی می‌پردازند، لذا هر اقدامی از سوی موکب‌های ایرانی که القاکننده فضای رقابتی یا تفاخر به امکانات باشد، امری نکوهیده و ناپسند است.

به نقل از ایرنا ،رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مردمی ماندن اربعین حسینی گفت: حضور موکب‌های بزرگ وابسته به نهادهای بزرگ دولتی نباید به گونه‌ای باشد که این حرکت بزرگ مردمی را تحت‌الشعاع قرار داده و عرصه را برای خدمت موکب‌های مردمی کوچک تنگ کند.

جلال‌مآب روحیه خادمی را نکته سوم در امر میزبانی از زائران اربعین برشمرد و گفت: قرار گرفتن در حلقه خادمان سیدالشهداء(ع) می‌طلبد تا موکب داران و خادمان مواکب ایرانی با تمام توان و روی گشاده به استقبال زائران حسینی بروند و خدای ناکرده با تندرویی ناشی از خستگی، زائران را رنجیده خاطر نکنند.

ثبت ۴هزار درخواست موکب‌داری اربعین/ موکب‌داران به قوانین عراق احترام بگذارند

وی با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی تجلی امت واحده اسلامی است، گفت: موکب‌داران باید تا زمان تکمیل ظرفیت موکب، پذیرای همه زائران چه ایرانی و چه غیر ایرانی باشند و خدای ناکرده به بهانه اینکه موکب مختص زائران فلان شهرستان یا گروه است، مانع ورود سایر زائران حتی زائران خارجی نشوند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی ایجاد موکب‌های مشترک ایرانی عراقی را نکته پنجم در امر میزبانی از زائران اربعین حسینی برشمرد و گفت: تشکیل موکب‌های مشترک با برادران عراقی افزون بر پیامدهای مثبت فرهنگی، به کاهش هزینه‌های حمل و نقل، تامین زمین و زیرساخت‌ها و غیره نیز کمک خواهد کرد.
نظر شما