يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۳۳۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
ايازي گفت: اگردولت سياست انبساطي در حوزه بازار مسکن داشته باشد به مفهوم اينکه وام هايي را که قول داده پرداخت کند حتما شاهد رشد ساخت و ساز در تهران و کشور خواهيم بود ولي اگر سياست انقباضي که در گذشته وجود داشته امسال هم باشد حتما رشد ساخت و ساز نخواهيم داشت.

به گزارش خبرنگار «شهر» دکتر محمدهادي ايازي در حاشيه حضور در مرکز نظارت همگاني شهرداري تهران (1888) با بيان اينکه وضعيت ترافيک تونل توحيد و بزرگراه نواب نسبت به گذشته به مراتب بهتر شده است ، گفت : بايد بپذيريم که به واسطه احداث و بهره‌برداري تونل توحيد حجم بار ترافيک آن منطقه با افزايش روبرو شده و طبيعي است که در برخي موارد شاهد ترافيک باشيم.

سخنگوي شهرداري تهران افزود : حداقل هفته اي چهار بار از تونل توحيد عبور مي کنم اما تاکنون هيچ‌گاه با ترافيک آنجا برخورد نکرده‌ام. البته اين بدان معنا نيست که در آن منطقه اصلا ترافيک نداريم بلکه به همان دليل که گفته شد اين مقدار ترافيک طبيعي است و دوربين‌هاي ما نشان مي‌دهد که در برخي مواقع آنجا ترافيک وجود دارد.


وي افزود: اميدواريم با راه‌هاي جايگزيني که در اين خصوص دنبال مي کنيم ، مشکل ترافيک در محدوده تونل توحيد كاملا رفع شود.


معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران در ادامه به فعاليت اين نهاد اجتماعي در ايام نوروز اشاره کرد و گفت : در تعطيلات نوروز 89 شهرداري تهران اقدامات گسترده‌اي در سطح شهر انجام داد که از آن جمله مي توان به پروژه‌هايي نظير بزرگراه‌هاي شهيد نواب ، شهيد بابايي ، شهيد چمران و خيابان شريعتي اشاره کرد که اقداماتي همچون مرمت ، بازسازي ، رنگ‌آميزي ، نقاشي ديواري ، پياده رو سازي و توسعه فضاي سبز و ... در آنها صورت گرفت.


وي از ويژه برنامه‌هاي 12 و 13 فروردين ، ايجاد 100 غرفه براي راهنمايي ميهمانان نوروزي و توزيع لوح فشرده و نقشه فرهنگي شهر بين شهروندان و ميهمانان نوروزي به عنوان ديگر اقدامات شهرداري در ايام نوروز اشاره کرد.


ايازي در خصوص سفر هفته گذشته خود به کشور مصر نيز گفت : سفر به پايتخت کشور مصر به دعوت سازمان بهداشت جهاني انجام شد و در اجلاسي که به مناسبت روز جهاني بهداشت در قاهره برگزار شد 4 سخنران ويژه حضور داشتند که يکي از آنها استاندار قاهره بود و گزارشي از اقدامات اين شهر در حوزه سلامت را ارائه داد. سخنرانان بعدي هم نماينده پادشاهي مراکش و وزير بهداشت سابق پاکستان بودند که پيرامون اقدامات کشورخود به ارائه گزارش پرداختند.


ايازي ادامه داد: من هم به عنوان نماينده شهرداري تهران در اين اجلاس گزارشي از اقدامات شهرداري در حوزه سلامت را ارائه دادم که اين گزارش مورد توجه حاضران قرار گرفت و دکتر جزايري که رئيس اجلاس و نماينده سازمان بهداشت جهاني در مديترانه شرقي – با 26 کشور عضو – است از اقدامات شهرداري تهران در حوزه سلامت شهري تجليل کرد.


به گفته معاون شهردار تهران ، غرس نهال در بوستان کودک قاهره و ملاقات‌هاي مختلف با شخصيت‌هاي گوناگون از جمله برنامه‌هاي ديگر هيئت اعزامي از شهرداري تهران به قاهره بود .


وي ادامه داد : همچنين در اين اجلاس پيشنهاد داديم در صورت موافقت سازمان جهاني بهداشت ، يکي از اجلاس‌هاي آتي مقامات محلي و شهرداران در سطوح منطقه‌اي ، قاره اي و يا جهاني به موضوع سلامت شهري و يا شهرنشيني سالم اختصاص يابد و اعلام آمادگي کرديم به عنوان بنيانگذار و محل دائمي دبيرخانه "مجمع شهرداران آسيايي" با همکاري دفتر منطقه اي بهداشت جهاني، دبيرخانه دائمي سلامت شهري منطقه خاورميانه و مديترانه شرقي را تشکيل دهيم که اين موضوع مورد موافقت قرار گرفت و قرار شد 2 سال به صورت آزمايشي اين کار انجام شود.


ايازي اضافه کرد : در اين راستا در روزهاي 4 و 5 ارديبهشت ماه همايشي تحت عنوان "شهرنشيني و سلامت " با همکاري دانشگاه علوم پزشکي ايران در سالن همايش‌هاي رازي برگزار مي کنيم که از نمايندگان سازمان جهاني بهداشت هم دعوت کرده‌ايم در اين نشست حضور يابند که مورد قبول واقع شد . همچنين پيشنهاد کرديم براي شهرداران 5 کلان شهر حوزه مديترانه شرقي که قصد دارند يک کارگاه آموزشي برگزار کنند اين کارگاه در تهران برگزار شود.


وي همچنين از اعلام آمادگي شهرداري تهران در اجلاس سازمان جهاني بهداشت براي بازديد شهرداران و نمايندگان اين سازمان از اقدامات شهرداري تهران در حوزه سلامت خبر داد.


سخنگوي شهرداري تهران در ادامه از تخريب ديواره‌هاي پادگان قلعه مرغي در ارديبهشت ماه خبر داد و گفت: مسئله پادگان‌ها همواره مورد توجه شهروندان تهراني بوده و از گذشته قوانين متعددي در اين ارتباط در مجلس تصويب شده که زمينه اجراي آن به هيچ عنوان فراهم نشده‌است.


وي افزود: در گذشته خيلي محدود پادگاني را در تهران داشته‌ايم که به مرکز فرهنگي ، تجاري و ورزشي شده است . خوشبختانه در اين دوره مديريتي شهرداري تهران با اهتمام ويژه‌اي که دکتر قاليباف داشتند ، کار دنبال شد و با توجه به اينکه پادگان قلعه مرغي 300 هکتار از فضاي مرکزي تهران را به خود اختصاص داده پروژه پادگان قلعه مرغي دنبال شد که در اين خصوص بايد از ارتش ، نيروي انتظامي و ستاد کل نيروهاي مسلح که همکاري خوبي با ما داشتند تشکر کنيم.


ايازي هزينه تملک اين پادگان را 500 ميليارد تومان اعلام کرد و گفت : برچيدن ديواره‌هاي پادگان قلعه مرغي به اين معنا نيست که بهره‌برداري مي شود بلکه کار عمراني آن آغاز شده‌است . اميدواريم با مشارکت بخش خصوصي ، اين پروژه به گفته شهردار نگين جنوب شهرتهران شود.


وي افزود: البته بعد از برداشتن ديواره‌هاي پادگان قلعه مرغي ، کار مربوط به پادگان جي و بعد از آن هم کار مربوط به مجموعه مهمات‌سازي و اسلحه‌سازي در منطقه 13 انجام خواهد شد.


ايازي در ادامه با اشاره به وجود پيوست اجتماعي در همه پروژه‌هاي شهرداري تهران گفت : در سال جاري همايشي علمي تحت عنوان پيوست اجتماعي برگزار مي کنيم که در آن از نقطه نظرات صاحبنظران اجتماعي استفاده خواهيم کرد.


معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در بخش ديگري از اين نشست خبري به آمار و ارقام مربوط به مرکز 1888 اشاره کرد و گفت: در سال 88 بالغ بر 75 هزار و 885 پيام در 1888 ثبت شده که اين رقم نسبت به سال قبل از آن 25 درصد کاهش داشته است. در اين آمار 79 درصد نسبت به کارهاي شهرداري تهران انتقاد داشتند که نسبت به سال 87 ، 16 درصد کاهش داشته است.


وي ميزان شکايات ، پيشنهادات و تقدير را به ترتيب 4/2 ، نيم و 12 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: اعداد و ارقام نشان مي دهد حوزه حمل و نقل و ترافيک بيشترين پيام را با 17 هزار و 269 پيام از آن خود کرده است.


ايازي بيشترين سهم گلايه‌مندي را به ترتيب در حوزه شهرسازي و فني و عمراني دانست و گفت : بيشترين سهم رضايتمندي شهروندان تهراني هم در حوزه اجتماعي و فرهنگي بوده است.


وي با بيان اينکه 96 درصد پيام هاي شهروندي در اين سامانه مورد رسيدگي قرار گرفته گفت : در نوروز 89 هم 617 پيام به ثبت رسيده که نسبت به نوروز سال قبل 2 درصد افزايش داشته است.


ايازي در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص زمان اتصال بزرگراه يادگار امام (ره) به ميدان فتح گفت: عمليات اجرايي اين پروژه آغاز شده اما قطعا در سال 89 اين کار امکان پذير نيست و ظرف دو سال آينده به اتمام مي رسد.


سخنگوي شهرداري تهران در باره تونل صدر - نيايش گفت: با توجه به اينکه شوراي شهر تهران اعلام کرده بود اين پروژه بايد به تصويب کميسيون عمران برسد اين کار انجام شد و باقوت در حال انجام است و اميدواريم مثل تونل توحيد با زمان مناسب و کيفيت هرچه تمام تر به بهره برداري برسد.


وي در ادامه با اشاره به اينکه پروژه پل جواديه تا پايان تابستان به بهره برداري مي‌رسد ، درباره هزينه عوارض ساخت و ساز در سال جاري گفت: سال گذشته نيز با توجه به رکود ساخت و ساز درآمدهاي شهرداري تهران محقق شد. با مشارکت بخش خصوصي شاهد توسعه ساخت و ساز در تهران خواهيم بود.


ايازي با بيان اينکه درسال جاري افزايش عوارض شهري نخواهيم داشت، گفت: اگردولت سياست انبساطي در حوزه بازار مسکن داشته باشد به مفهوم اينکه وام هايي را که با 4 درصد و 8 درصد قول داده را پرداخت کند حتما شاهد رشد ساخت و ساز در تهران و کشور خواهيم بود ولي اگر سياست انقباضي که در گذشته وجود داشته امسال هم باشد حتما رشد ساخت و ساز نخواهيم داشت.


وي ادامه داد: قيمت مسکن در تهران نسبت به بسياري از شهرهاي توسعه يافته بالاتر است.


ايازي اقدامات شهرداري در حوزه کارآفريني به خصوص براي زنان سرپرست خانوار را گسترده دانست و گفت: در سال 88 دامنه اين کار توسعه يافت و در سال جاري نيز برنامه گسترده‌اي براي اين کار داريم تا صنايع مشاغل خانگي و صنايع دستي توسعه يابد هر چند اين امر وظيفه وزارت کار ، سازمان ميراث و وزارت صنايع است . از سوي ديگر مجلس هم تکليف کرده تا شهرداري‌ها اماکني را پيش‌بيني کنند که افرادي که در منزل صنايعي را توليد مي کنند بتوانند آن را مستقيم به مردم عرضه کنند که شهرداري با ايجاد بازار روزهاي مختلف اين کار ررا انجام مي دهد.


نظر شما