پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۳۳۸۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
محمد مهدی حکیم الهی می‌گوید: پس از فراگیری هنر «گل چوب» می‌توانید برای فروش و عرضه آن در شبکه‌های اجتماعی اقدام و به درآمدزایی برسید. این هنر در عین سادگی، جذاب و مردم‌پسند است و کسانی که پشتکار لازم را داشته باشند می‌توانند کسب درآمد داشته باشند.
هنر «گل چوب» در عین سادگی، جذاب و مردم‌پسند است / نشانه‌هایی از قدرت خداوندبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر،محمد مهدی حكیم الهی در مورد ایده هنر «گل چوب» بیان كرد: سال‌ها پیش چیزهایی مثل برگ، دانه های كوچك و بزرگ، استخوان، ساقه‌های درخت، هسته انواع میوه و هر چیزی را كه به نظرم جالب بود جمع آوری و پس از تمیز كردن آنها را خشک می‌كردم. در ابتدا سیبی را كه خشکدكرده بودم بر روی تكه چوبی چسباندم و از این كار بسیار خوشم آمد و از آن به بعد سعی می‌كردم تمام چیزهای را كه تا آن زمان جمع كرده بودم با ایده‌های كه گاه و بیگاه به ذهنم می‌رسید به صورت یک مجموعه جمع‌آوری كنم.
وی با بیان اینكه از زمان كودكی علاقه خاصی به نقاشی و كارهای هنری داشته اما در ابتدا به دلیل تامین معاش زندگی، شغل مكانیكی را انتخاب كرده و پس از بازنشستگی در این پیشه به دنبال كارهای هنری رفته، افزود: در سال 85 توانستم هنر گل‌ چوب را ابداع كنم و تاكنون آثار زیادی خلق كرده‌ام. از سال 88 آثار هنری خودم را در فرهنگسراهای مختلف از جمله پایداری، فردوس، شفق، شهر، ‌معرفت و ... در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌ام.
این هنرمند با بیان اینكه تمام اشیایی كه تابلوهایم را با آنها می‌سازم از دور و برم و بدون صرف هیچگونه هزینه‌ای جمع‌آوری می‌كنم، افزود: به دلیل اینكه تمام كارهای انجام شده‌ام به شكل گل هستند، نام این كار را «گل چوب» گذاشتم كه با توجه به متون فارسی انتخاب كرده‌ام. در هر چیز كوچک و به ظاهر كم اهمیت نشانه‌های بسیاری از قدرت خداوند نهفته است.
وی تاکید کرد: من با كارهای خودم می‌خواهم نشان دهم كه ایرانی‌ها توانایی‌های خارق‌العاده‌ای در رشته‌های هنری دارند كه اگر شكوفا شود دیگر نیازی به اشیا و وسایلی كه از چین یا دیگر كشورها به كشورمان وارد می‌شود نخواهیم داشت.
الهی درباره درآمدزایی با هنر گلچوب اظهار کرد: واقعیت این است که در دنیای کسب و کار امروز، بسیاری تمایلات رنگ و بوی دیگری گرفته است که افراد را بر آن می‌دارد به جای کار کردن برای کارفرمایی دیگر، کسب و کار خانگی یا شغل دوم خانگی خود را راه اندازی کنند و برای خود کار کنند. کافیست با یک روحیه‌ امیدوار و البته به خرج دادن خلاقیت و پشتکار لازم برای پیگیری ایده‌ها، کسب و کار شخصی خود را راه‌اندازی کنند.وی ادامه داد: پس از فراگیری هنر گل چوب می‌توانید برای فروش و عرضه آن در شبکه‌های اجتماعی اقدام و به درآمدزایی برسید. این هنر در عین سادگی، جذاب و مردم‌پسند است و کسانی که پشتکار لازم را داشته باشند می‌توانند کسب درآمد داشته باشند.
الهی با بیان اینكه تنها رمز موفقیت در هنر، پشتكار و علاقه است، افزود: فراگیری این هنر نیازمند هزینه چندانی نیست و‌ آموزش آن هم بسیار كم هزینه است و تنها برای یادگیری قدم اول علاقه مندی و سپس به قوه خلاقیت و ابتكار هنرمند بستگی دارد تا بتوان كارهای جدید و آثاری تازه‌ای خلق كرد.

نظر شما