جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۷
کد خبر: ۱۳۳۸۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
پاسخ به اینکه چرا باید داستان بخوانیم را در «برنامه با من بخوان» کتابخانه فردوس با حضور نویسنده کودک و نوجوان بیابید.

چرا باید داستان بخوانیم؟به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 ، برنامه «با من بخوان»، با حضور جعفر توزنده جانی و موضوع «چرا باید داستان بخوانیم؟»، روز دوشنبه، 23 مرداد 1402، از ساعت 18 در کتابخانه فردوس برگزار خواهد شد.

به گفته زهرا فیض‌اللهی، مدیر کتابخانه فردوس ، مخاطب ویژه این برنامه، کودکان و نوجوانان می‌باشند و با حضور جعفر توزنده جانی، نویسنده-کارشناس ادبیات کودک و نوجوان، پیرامون پرسش «چرا باید داستان بخوانیم؟» با مخاطبان خود گفتگو خواهد کرد.

جعفر توزنده جانی متولد سال 1341 است و فعالیت داستان‌نویسی را در حوزه ادبیات کودکان و نوجوان با رادیو کرمان در سال ۱۳۵۸ شروع کرد و از سال ۱۳۶۳ با انتشار اولین داستانش در کیهان بچه‌ها، به جمع نویسندگان این مجله پیوست. «کوزه های آب،» اولین مجموعه داستان توزنده جانی است که در سال ۷۱ منتشر شده است.

برخی از آثار منتشرشدۀ جعفر توزنده جانی عبارتند از: رودکی، امیر اسماعیل سامانی، کمال‌الملک(تقدیر شده در جشنواره کتابهای رشد، ۱۳۸۲)، مردی که گم شده، میهمانی دیوها(برنده جایزه مهرگان ادب در سال ۱۳۸۲ به عنوان بهترین رمان نوجوان)، مردی که می‌خواست قطار بخرد، سکه پدر بزرگ، جادوی دژ(تقدیر شده در بیانیه جشنواره مهرگان ادب در سال ۱۳۸۵ به عنوان رمان تاریخی)، چرا دریا عصبانی شد(برنده جایزه شهید غنی پور و کتاب منتخب کتابخانه مونیخ(کلاغ سفید) در سال ۲۰۰۷)، افسون رنگ(تقدیر شده در جشنواره ناشران کتاب کودک و نوجوان)، افسانه سه پادشاه، کرمی که هیولا شد، بهشت گمشده بابام، النگ و ملنگ و ... .

جعفر توزنده جانی که سالهاست در برنامه‌های مرتبط با کتاب و ادبیات کودک و نوجوان با فرهنگسرای فردوس همکاری دارد، در آخرین مجمع انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به عنوان بازرس این انجمن برگزیده شده است.

«با من بخوان»، دوشنبه 23 مرداد 1402 از ساعت 18 در کتابخانه فردوس، میزبان کودکان و نوجوانان دوستدار کتاب و کتابخوانی خواهد بود و حضور برای عموم در آن آزاد است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این برنامه به فرهنگسرای فردوس، واقع در فلکۀ دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از خیابان شهید سلیمی جهرمی، کتابخانه فردوس مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر یا با شماره تلفن کتابخانه  4081043 تماس بگیرند.

نظر شما