جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۳۳۸۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
ثمین مقامی در نشستی درباره کتاب «شفای زندگی» گفت: این اثر الهام بخش، لوئیز ال. هی بینش عمیقی را درباره رابطه بین ذهن و جسم ارائه می‌دهد و به دنبال راهی برای محدود کردن افکار و اندیشه‌ها برای کنترل و محدود کردن افکار نادرست است. کتاب راهنمایی عالی برای فهمیدن ریشه‌های بیماری‌های فیزیکی و ناراحتی‌های روحی است.
«شفای زندگی» راهنمایی عالی برای فهمیدن ریشه‌های بیماری‌های فیزیکی و ناراحتی‌های روحی استبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر، ثمین مقامی در نشست «روشنا» که به معرفی کتاب «شفای زندگی» اثر لوییز ال . هی و ترجمه گیتی خوشدل اختصاص داشت و در کتابخانه امید برگزار شده بود گفت: کتاب «شفای زندگی» لوییز هی از کتب معروف و شناخته شده‌ای است که در آن نویسنده کوشیده است که مطالب کتاب را با شرح زندگی و تجارب خویش برای مخاطب قابل فهم‌تر کند. وی معتقد است رفتارها و اندیشه‌های گذشته تاثیری مستقیم بر روح و روان افراد دارند و اگر کسی بخواهد به راحتی می‌تواند این اندیشه‌ها و افکار را تغییر دهد.


وی ادامه داد: هر کسی که تا به حال یکی از کتاب‌های لوئیز ال. هی را خوانده باشد بلافاصله تأثیرات نوشته‌های او را در زندگی خود خواهد دید. در این میان، کتاب «شفای زندگی» بدون شک بهترین و زیباترین کتاب اوست. این اثر پس از انتشار به سرعت به یکی از مهمترین کتاب‌های الهام بخش برای تحول جسم و جان و ذهن تبدیل شد.

این کارشناس ادبی درباره فصل‌های کتاب توضیح داد: هر فصل با یک تأیید آغاز می‌شود و با یک درمان بسته می‌شود. جریان ایده‌های مثبت که برای تغییر فکر شما طراحی شده است. کتاب به چهار بخش اصلی تقسیم می‌شود که دسترسی به اطلاعات مورد نظر در فهرست را آسان می‌کند. قسمت اول، مقدمه، نگاهی بیرونی به فلسفه و باورهای لوئیز دارد. او بر روی نیازهای ما تمرکز می‌کند تا به درستی ما را با هر یک از آن‌ها آشنا کند. نکوهش، گناه، ترس و خصومت چهار متهم اصلی هستند که بیشترین مشکلات را ایجاد می‌کند.

ثمین مقامی اظهار کرد: نویسنده به طور کامل توضیح می‌دهد که چگونه هر اندیشه‌ای که ما در حال حاضر به آن فکر می‌کنیم آینده ما را می‌سازند. او بحث می‌کند که چگونه گناه و ناراحتی، الگوهای بسیار آسیب‌زایی هستند که موجب بیماری در بدن ما می‌شوند و چگونه با آزاد سازی این الگوها خود را درمان می‌کنیم. او داستان مبارزه او با سرطان را توضیح می‌دهد و اینکه چگونه خودش بدون موارد پزشکی خود را شفا داد، اما به جای استفاده از روش‌های بهبود جایگزین، باورهای جدیدی را به وجود آورد و ذهن خود را آماده شرایط جدید کرد.

وی درباره قسمت دوم و سوم کتاب عنوان کرد: تمام قسمت دوم، یک جلسه اختصاصی با لوئیز ال. هی است که خواننده را غوطه‌ور در معیارهای تغییر اندیشه و زندگی می‌کند. کتاب با همراه کردن خواننده، مشکلات او را شناسایی می‌کند، اگرچه این نکته را بیان می‌کند که عدم عشق ورزیدن به خود واقعاً عامل کلیدی برای همه مشکلات ماست. نویسنده در قسمت سوم کتاب، لیستی کامل از مشکلات رایج را همراه با علل احتمالی و الگوهای فکری جدید برای کمک به از بین بردن مشکل و اختلال بیان می‌کند.

این کارشناس ادبی اضافه کرد: قسمت چهارم، نتیجه گیری داستان لوئیز ال. هی است. جایی که دیگر کتاب برای شما به منبع الهام تبدیل شده است. شما در این کتاب نه تنها با یک زن گفتگو می‌کنید، بلکه او بارها شما را به پیاده‌روی در بیرون از خانه دعوت می‌کند. این باعث می‌شود که کتاب بیش از اندازه معنادار باشد، زیرا به تمام هدایای شگفت انگیزی که او با خوانندگانش به اشتراک می‌گذارند، تجربیات خود نویسنده نیز در کتاب گنجانده شده است. در نتیجه گیری پایانی کتاب، توصیه‌هایی برای بهبود زندگی نیز به تفصیل بیان شده است.

او با بیان اینکه نویسنده در کتاب «شفای زندگی» به داشتن افکار مثبت و دوری از افکار منفی صحه می‌گذارد افزود: یکی از مزایای بزرگ کتاب این است که نویسنده شرح می‌دهد که برخی از مسائل اصلی عاطفی که ما در زندگی خود با آن مبارزه می‌کنیم می‌تواند به عنوان بیماری در بدن ما ظاهر شود. او فهرست جامعی از بیماری‌ها که مسئله اصلی یا مسائل مربوط به هر بیماری را شامل می‌شود و یک راه‌کار پیشنهادی را برای کمک به درمان مشکل ذکر می‌کند.

ثمین مقامی درباره اهمیت کتاب بیان کرد: کتاب آکنده از ایده‌ها و استراتژی‌هایی است که برای همه افراد در هر سنی کاربردی است. شما می‌توانید زندگی خود را بهبود بخشید، اگر به درستی تفکر خود را تغیر دهید. این کتابی است که آگاهی عمیق از تأثیرات ذهنی‌‌مان نسبت به زندگی را ایجاد می‌کند. در این اثر الهام بخش، لوئیز ال. هی بینش عمیقی را درباره رابطه بین ذهن و جسم ارائه می‌دهد و به دنبال راهی برای محدود کردن افکار و اندیشه‌ها برای کنترل و محدود کردن افکار نادرست است. کتاب راهنمایی عالی برای فهمیدن ریشه‌های بیماری‌های فیزیکی و ناراحتی‌های روحی است.

نظر شما