پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۳
کد خبر: ۱۳۳۹۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
معاون اجتماعی و فرهنگی‌ شهرداری تهران با اشاره به برپایی موکب از سوی شهرداری تهران در سامرا و کاظمین به دلیل کمبود موکب در ایام اربعین گفت: «حیاتنا الحسین» شعاری است که برای پیاده‌روی اربعین امسال در نظر گرفته شده است.
«حیاتنا الحسین» شعار امسال شهرداری تهران برای اربعینبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،محمد امین توکلی‌زاده در خصوص‌ خدماتی که از سوی شهرداری تهران برای مراسم ‌راهپیمایی اربعین ارائه می‌شود، گفت: شهرداری تهران در حوزه‌های حمل‌ و نقل، خدمات‌ شهری، فرهنگی و هنری و رسانه‌ای به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی خواهد کرد.

به نقل از شهر ،وی با اشاره به اینکه ارائه خدماتی مانند پذیرایی از زائران اقدامی است که مردم و موکب‌ها عهده‌دار آن هستند و شهرداری در اغلب مسیر و شهرهای عراق به این حوزه ورود نمی‌کند، افزود: تنها در شهر سامرا به دلیل کمبود موکب برای میزبانی و پذیرایی از زائران و همچنین ازیاد زائران ایرانی، خدمات پذیرایی از زائران توسط شهرداری تهران انجام می‌شود.

به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی‌ شهرداری تهران در این ایام به دلیل گرمای بیش‌ از حد در این فصل، عراقی‌ها کمتر به شهر سامرا برای زیارت می‌روند و در این ایام حدود ۳ میلیون زائر ایرانی به سامرا می‌روند، از این‌رو شهرداری تهران در کاظمین و سامرا برای ارائه خدمات به زائران، موکب برپا می‌کند.

توکلی‌زاده در پاسخ به این سوال که در مسیر اربعین شهرداری چه خدماتی ارائه می‌دهد، عنوان کرد: شهرداری تهران در راستای مسئولیتی که عهده‌دار شده، در حوزه سلامت و بهداشت، خدمات آتش‌نشانی، اقدامات فرهنگی، کمپین‌سازی‌ها و خدمات شهری ایفای نقش می‌کند.

وی همچنین در مورد اسکان زائران گفت: سازمان بسیج شهرداری تهران از دیرباز موکبی را برای استقرار زائران در مسیر پیاده‌روی داشته و از مردم استقبال می‌کند.

معاون اجتماعی و فرهنگی‌ شهرداری تهران در مورد جزئیات اقدامات فرهنگی‌ که در مسیر از سوی شهرداری تهران صورت می‌گیرد، اظهار کرد: «حیاتنا حسین» شعاری است که برای مراسم امسال در نظر گرفته‌ایم و بر همین اساس اقلام فرهنگی و ‌تولیدات رسانه‌ای متناسب، در مسیر ارائه خواهد شد.
نظر شما