يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۰
کد خبر: ۱۳۳۹۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
10 مجلس تعزیه خوانی توسط هیئت تعزیه داران 14 معصوم به همراه روایت‌های مختلف واقعه عاشورا و اسارت اهل بیت علیه السلام در فرهنگسرای سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود.
نمایش آئینی «تعزیت خوانی» در منطقه 17 برگزار می شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،مراسم  «تعزیه خوانی»،توسط هیئت تعزیه داران 14 معصوم علیه السلام به سرپرستی هادی عسگری در دهه اول صفر از ساعت 19 تا 21 از روز پنجشنبه 26 مرداد  آغاز و به مدت 10 روز در فرهنگ‌سرای سردار سپهبد سهید حاج قاسم سلیمانی اجرا می شود.
مجالس تعزیه فضل و فتاح، حضرت حمزه (ع)، متوکل عباسی، شهادت حضرت مسلم (ع)، شهادت طفلان مسلم(ع)، شهادت حربن یزید ریاحی، شهادت حضرت علی اکبر (ع)، شهادت حضرت قاسم(ع)، شهادت حضرت عباس(ع) و مجلس تعزیه بازار شام، عناوین مجالس تعزیه ای هستند که توسط گروه شبیه خوانی چهارده معصوم علیه السلام به سرپرستی هادی عسگری برگزار می شود و همچنین اعضای هیئت تعزیه خوانی نقش های موافق و مخالف را در سلسله مجالس تعزیه خوانی را بر عهده دارند.
 در برنامه تعزیت خوانی، علی فتحی با ساز ترومپت و نی، و ابولفضل حبیبی با ساز درام و سنج نیز همراه با طبل بزرگ در بخش موسیقی مجالس تعزیه، ایفای نقش می کنند.
علاقمندان به شرکت در این آئین مذهبی می‌توانند به نشانی بزرگراه آیت الله سعیدی، انتهای خیابان سجاد جنوبی، میدان بهاران، بوستان بهاران، مدیریت مراکز فرهنگی هنری منطقه 17مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات تکمیلی با شماره‌های66306100 تماس بگیرند.

نظر شما