پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۷
کد خبر: ۱۳۴۰۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کارگاه خوشنویسی«خط معلی» در رثای شهادت حضرت رقیه(س) با حضور هنرمندان خوشنویس به سرپرستی «میترا مراد طهرانی» روز دوشنبه 30 مرداد ساعت 14 در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

محفل خوشنویسی «خط معلی» در رثای شهادت حضرت رقیه(س)به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ در کارگاه خوشنویسی«خط معلی» سیده زهرا حسینی بیات، معصومه حیدرپور، نوشین چیت ساز، زهرا رضا سلطانی، راضیه شیرکوند، مریم عادلی، طاهره عبادی، زهرا قلی پور، محبوبه صانعی، مریم السادات محمودی، محمد امیری، مجید پازوکی و امیر طاسباز به نگارش و تحریر القاب، اسما حضرت رقیه(س) و اسامی زنان معروف و تاثیرگذار در واقعه عاشورا می پردازند.

نقش زنان در کربلا و ادامه‌ مباحث قیام عاشورا نقش اساسی است، زنان در ادامه راه حسینی نقش زیادی داشتند و در این کارگاه یک روزه تلاش می شود با نگارش اسامی زنان معروف و تاثیرگزار فداکاری و ایثارگری آنها به شهروندان یادآور شود.

یکی از شهیدان قیام حسینی که نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی داشت حضرت رقیه(س) دختر سه ساله امام حسین(ع) بود که کارگاه خوشنویسی خط معلی» در رثای شهادت ایشان برگزار می شود.

علاقه‌مندان جهت حضور در برنامه یاد شده می‌توانند به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88717195 تماس بگیرند.

نظر شما