جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۸
کد خبر: ۱۳۴۰۵۰
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
دومین دورهمی «هم پیشه» روز 29 مرداد در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، دومین دورهمی سینمایی «هم ­پیشه» با حضور جمعی از مدیران دفاتر پخش فیلم، مدیران، طراحان و معماران سینماهای تهران و دانشجویان رشته معماری در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.

دورهمی سینمایی ها در پردیس سینمایی گالری ملت

هادی اسماعیلی مدیرعامل موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز با ارائه نقشه سفر مشتری، توضیحاتی را از فرآیند ارتباط مشتریان و عوامل موثر بر رضایت آنان در سینماها بیان کرد و گفت که این نقشه چگونه تلاش می‌کند تا داستان تجربه مشتری با سینماها را از تعامل اولیه تا رسیدن به یک ارتباط بلندمدت، بازگو کند.
مدیرعامل موسسه بهمن سبز همچنین در ادامه صحبت های خود درباره شناسایی پرسونای و طراحی الگوی سفر مشتریان که به صورت اختصاصی در سینماهای آزادی تهران، ساحل اصفهان و هویزه مشهد اجرا شده بود، توضیحاتی را ارائه داد و گفت که طی عملیات پژوهشی چند ماهه در سینماهای یاد شده به این نتیجه رسیدیم که سینمای ساحل اصفهان یکی از معدود سینماهای کشور است که مخاطب آن عموما خانواده است که دلیل آن احتمالا می تواند به خاطر مجاورت آن با خیابان چهارباغ و زاینده رود باشد که یک فضای خانوادگی را در این سینما به وجود آورده است.
در بخش دیگر برنامه، رضا دانشمیر به روند طراحی پردیس سینما گالری پرداخت که توسط وی و کاترین اسپریدونف انجام شده است ،گفت:  در این پروژه از یک فرم خاص معماری استفاده کرده اند که از دو بخش تشکیل شده است؛ به گونه ای که در قسمت میانی به یکدیگر متصل هستند و یک فضای باز در قسمت تحتانی تشکیل می دهند.
وی همچنین توضیح داد که در فضاهای داخلی این طرح از حالت حرکت روان پارک ملت استفاده شده و یک سیستم حرکتی پیش بینی کرده اند که کل فضاهای داخلی سینما را در بر می گیرد و امکان حرکت و تجربه فضاهای جدید را برای مردم فراهم می کند.
موسس شرکت مشاور معماری حرکت سیال، به توصیف واژه «سینما» پرداخت و اضافه کرد که از این ایده در طراحی پروژه نیز استفاده شده است و مردم با حرکت کردن در مجموعه، هر لحظه یک فضای جدید را تجربه می کنند و پروژه را مانند یک فیلم می بینند. آنها بر خلاف سینماهای پیشین که یک جعبه­ی خنثی بودند و سالن ها در جداره شکل می گرفتند، برای این سینما یک فرم دینامیک طراحی کرده اند که هسته ی سالن در مرکز قرار دارد و یک سیستم حرکتی شناور ایجاد می کند.
دانشمیر وجه تمایز پردیس ملت با سایر فضاهای فرهنگی تهران را فضای غیر سرپوشیده ورودی آن عنوان کرد و گفت: ورودی این سینما به مانند فضایی شهری است که مردم به‌صورت آزاد می‌توانند در آن حضور یابند و چه پیش از نمایش یک فیلم در یک جشنواره سینمایی یا پس از نمایش آن، گفت‌وگو و تبادل نظر کنند.

در دومین دورهمی «هم­پیشه» هادی اسماعیلی مدیر عامل موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز، محمد طیب مدیر گروه سینمایی هنر و تجربه، عبدالله علیخانی، مهدی صباغ زاده، داریوش بابائیان، سیدجمال ساداتیان، سعید خانی، مرتضی رزاق کریمی از تهیه کنندگان سینمای ایران، شهرام کرمی رئیس فرهنگسرای ارسباران، امین شریفی رئیس پردیس تئاتر تهران، رضا دانشمیر معمار پردیس سینما گالری ملت، احمدرضا و امیررضا ابوالصدق مهندسین معمار پردیس سینمایی باغ کتاب، مهتا ملک زاده، شروین احمدی، هیراد اسماعیلی، سعید خاکسار، پویا سعیدی پور، مجتبی شریعت، مسعود عجمی، عبدالماجد حمیدیان، محمدمهدی قلی زاده، امیرحسین فتاح حسینی، رضا عطارد جمشیدی، فرشته فکری، فریبرز و امیر قطبی، محمد قنبری، میثم مزلقانی، نیما واعظی از مدیران سینماهای تهران، منوچهر فضلی، امیر قمیشی و حسین فلاح آبادی حضور داشتند.
«هم ­پیشه» با حمایت موسسه تصویر شهر و با هدف کشف و حمایت از استعدادهای جوان با حضور صنف های مختلف سینمایی برگزار می شود و در این دورهمی­ ها، دانشجویان علاقمند می ­توانند از تجربیات پیشکسوتان صنوف مختلف سینما بهره برده و برای ورود به این عرصه استعدادهای خود را به نمایش بگذارند.

دورهمی سینمایی ها در پردیس سینمایی گالری ملت

 
دورهمی سینمایی ها در پردیس سینمایی گالری ملت
 

 دورهمی سینمایی ها در پردیس سینمایی گالری ملت

نظر شما