شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۳۴۰۷۳
|
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
سارا صفرپور در نشستی در کتابخانه لویزان عنوان کرد: تحقیقات نشان داده است که ترس از قربانی خشونت بودن علت اصلی 25 درصد عدم حضور در مدرسه در دوران راهنمایی و دبیرستان است. خشونت تاثیرات روانی و اجتماعی طولانی مدتی هم در کودک خواهد گذاشت و به همین علت باید والدین و کودکانی آگاه باشیم.
سارا صفرپور: خشونت تاثیرات روانی و اجتماعی طولانی‌مدتی در کودک دارد / مقابله با زورگوییبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ و هنر،سارا صفرپور نویسنده، گوینده و بازیگر تئاتر در نشست معرفی کتاب «امان از دست زورگوها» اثر ترور رومین به ترجمه شهرزاد فتوحی که در فرهنگ‌سرای اشراق برگزار شده بود، درباره کتاب و پدیده زورگویی بیان کرد: برخورد و کنار آمدن با پدیده زورگویی آسان نیست و تجربه هر فرد هم با دیگری تفاوت دارد. کتاب «امان از دست زورگوها» فرصتی فراهم می‌کند تا بتوانیم با کودکان در این زمینه گفتگو کنیم و شرایط خاصی را که او در این زمینه تجربه می‌کند با کمک هم مدیریت کنیم. حتی اگر کودکان ما هرگز مورد زورگویی واقع نشده باشند هم اطلاعات این کتاب به آن‌ها کمک می‌کند تا برای این پیش‌آمد از قبل آماده باشند و نحوه برخورد صحیح را بدانند.
وی ادامه داد: در کتاب «امان از دست زورگوها»، پدیده زورگویی توضیح داده می‌شود و برای کودکان عنوان می‌شود که آن‌ها تنها افرادی نیستند که با چنین پیده‌ای روبه‌رو می‌شوند و مهم‌تر از همه این‌که در معرض زورگویی قرار گرفتن به هیچ عنوان تقصیر آن‌ها نیست. پس از آن شرح داده می‌شود که چرا برخی زورگویی می‌کنند و چگونه باید با آن‌ها برخورد کرد. نویسنده در کتاب خود راه‌حل‌هایی را نیز پیشنهاد می‌دهد، مانند این‌که از قوانین و اصول خودتان پیروی کنید، اگر آن‌ها شما را با اسامی خاص صدا می‌زنند به آن‌ها بی‌توجهی کنید و این‌که خود را از آن فضا و شرایط دور کنید.
این نویسنده تصریح کرد: نویسنده در کتاب «امان از دست زورگوها» از زبان طنز کمک گرفته است تا موضوعی سخت و دشوار را به زبانی راحت‌تر توضیح دهد. او با لحنی آرام به مقابله سالم با زورگویی اشاره می‌کند. در انتها خواننده کتاب به ایده‌هایی برای حل مسئله زورگویی و راه‌هایی برای این‌که حسی قدرتمندتر و قوی‌تر داشته باشد می‌رسد.
صفرپور با بیان اینکه در صفحات کتاب «امان از دست زورگوها» تصویر به متن غالب است و این ویژگی باعث می‌شود تا خواندن کتاب آسان باشد افزود: در طول کتاب و در انتهای آن پرسش‌ها و مثالهایی وجود دارد که هم برای کودکان و هم برای والدین و مربیان آن‌ها امکان انجام فعالیت‌ها و تمرین‌های مرتبط با موضوع را به خوبی فراهم می‌آورد. از آن‌جا که مسئله زورگویی و تهدید دیگر مانند گذشته فقط محدود به زمین بازی و مدرسه نمی‌شود و می‌تواند در تمام طول شبانه‌روز و از طریق ابزار دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی کودکان را هدف قرار دهد، آگاه ساختن کودکان از این مسئله و آموزش راه‌های مقابله با آن بسیار اهمیت دارد.

نظر شما