شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۳۴۰۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
کودکان حسینی در برنامۀ ریحانه حسین به مناسبت شهادت حضرت رقیّه(سلام‌الله علیها) در خانه‌فرهنگ میثاق به سوگ می‌نشینند.

کودکان حسینی در عزای شهادت ریحانه حسین، حضرت رقیّه(سلام‌الله علیها)به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5؛ خانه فرهنگ میثاق به مناسبت پنجم صفر، سالروز شهادت دردانۀ امام حسین علیه‌السلام، حضرت رقیّه سلام‌الله علیها، برنامۀ «ریحانه حسین» را با حضور کودکان، روز چهارشنبه، یکم شهریور 1402 برگزار خواهد کرد.

 این محفل که با هدف تعمیق شعائر حسینی در بین کودکان و نوجوانان، با حضور خانواده‌ها و به ویژه کودکان برپا خواهد شد؛ ضمن معرفی شخصیت حضرت رقیّه توسط کارشناس برنامه، میترا آریافر، کودکان اجرای بخشهای مختلف آن را از جمله: شعرخوانی و نوحه‌سرایی، تلاوت قرآن کریم و اقامۀ نماز، به عهده خواهند داشت.

رقیّه‏ خاتون یا فاطمه بنت الحسین، آخرین دختر امام حسین(علیه‌السلام) بود که در سن سه سالگی به همراه پدر، برادران، عمو‌ها و دیگر خاندان نبوی راهی سرزمین کربلا شد و پس از واقعۀ عاشورا، به همراه سایر بازماندگان، به اسارت سپاه یزید درآمد و از کربلا به کوفه و از کوفه به شام برده شد و پس از تحمل سخت‌ترین ایام اسارت، در دمشق وفات یافت. مقبرۀ ‏حضرت رقیه(سلام‌الله علیها) یکی از زیارتگاه‏‌های شیعیان در شهر دمشق، در ۳۰۰ متری شمال شرقی مسجد مشهور اُموی واقع است.

«ریحانه حسین» سوگواره‌ای ویژۀ کودکان است که روز چهارشنبه، از ساعت 16 در خانه‌فرهنگ میثاق برگزار می‌شود.

والدین علاقه‌مند می‌توانند برای حضور کودکان خود در این برنامه، به نشانی: بلوار آیت‌الله کاشانی، انتهای خیابان مهران، خانه‌فرهنگ میثاق مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44089157 تماس بگیرید.

نظر شما