پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۳۴۲۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
مجموعه عکس هایی از ایران و مکزیک شامل آثار هنرمندانی از کشورهای مکزیک و سوئیس در پردیس باغ موزه هنر ایرانی به نمایش در می آید .
باغ موزه هنر ایرانی میزبان نمایشگاه عکس از دو عکاس مکزیکی و سوئیسیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مجموعه آثار هنری مانوئل سرون و پاتریک رنگنبرگ ،شامل عکس هایی از مناطق مختلف، شیوه های زندگی، مناظر و ثبت لحظاتی از دو کشور ایران و مکزیک است.
 ایران و مکزیک دو کشوری که قرن ها بدون از دست دادن هویت خود دائما در حال حرکت بوده اند، تنوع زبان، اکوسیستم ، لباس، غذاها و افکار در این دو کشور جذابیت های بصری متفاوتی را ایجاد کرده است. 
مانوئل سرون از کشور مکزیک، دارای لیسانس ارتباطات آموزشی از مرکز دانشگاهی مکزیک، لیسانس فرهنگ و هنر از دانشگاه مکزیک و عضو انجمن عمومی نویسندگان مکزیک نویسنده، عکاس مستند ساز و مدرس عکاسی است و عکس های مکزیک حاصل تلاش این هنرمند است. 

دکتر پاتریک رینگنبرگ از کشور سوئیس  مدرس دانشگاه و عکاس بین المللی عضو انجمن سویسی مورخان هنر، دانشیار در موسسه ادیان، فرهنگ، مدرنیته، دانشگاه لوزان سوئیس -دکترای تاریخ از دانشگاه ژنو -کارشناسی ارشد از دانشگاه سوربن فرانسه  است .
 وی تهیه کتابی برای معماری حرم مطهر مشهد (ایران) و نگارش کتاب راهنمای فرهنگی ایران را در کارنامه خود دارد و در این نمایشگاه عکس هایی از ایران را به نمایش گذاشته است. 

از دیدگاه این دو هنرمند این نمایشگاه چشم اندازی از یک مکزیک و ایران عمیق را ارائه می دهد. که خارج از کانون توجه یا مسیرهای توریستی است. این مجموعه چرخ فلکی از تصاویری است که به ندرت توسط مکزیکی ها و ایرانی ها دیده می شود. در نتیجه سفرهای بی شماری به قلب سرزمین ها در طول بیش از بیست سال، این آثار سیری کوتاه در میان انسانیت و طبیعت است که جوهر هر دو کشور است و نمونه ای از جهان های متفاوتی که ما در آن زندگی می کنیم.

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند از 13 تا 22 شهریور از ساعت 9 تا 17 همه روزه به جز ایام تعطیل به پردیس باغ موزه هنر ایرانی در میدان تجریش، خیابان شهید دربندی(مقصود بیگ)، خیابان دکتر حسابی مراجعه کنند. 

نظر شما