پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۳۴۳۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
پیشنهاد حجت‌الاسلام خسروپناه به سازمان قرآنی دانشگاهیان
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید خود از سازمان قرآنی دانشگاهیان و خبرگزاری ایکنا ضمن ابراز آشنایی دیرینه با این مجموعه، پیشنهاد داد در این سازمان، مرکز ترجمه علوم و معارف قرآنی تاسیس شود.
پیشنهاد حجت‌الاسلام خسروپناه به سازمان قرآنی دانشگاهیانمرکز ترجمه علوم و معارف قرآنی تاسیس شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی،از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا بازدید کرد.
به نقل از ایکنا،وی در این بازدید طی سخنانی درباره سابقه آشنایی خود با این مجموعه چنین گفت: بنده با سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بیگانه نیستم و از قدیم‌الایام با این نهاد قرآنی و فرهنگی آشنا بودم. این مجموعه قرآنی از ابتدا تاکنون نام سازمان را با خود به همراه داشته است، اما هیچ‌گاه به صورت اداری کار نکرده و اعضا و کارکنان آن همواره با روحیه جهادی فعالیت کرده‌اند. امروز نمی‌توان با بودجه‌های محدود اداری، همچون مجموعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور اقداماتی چنین اثرگذار و مهم انجام داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این دیدار با ارائه پیشنهادی گفت: خوب است در راستای نهضت تولید علم و مرجعیت قرآن؛ «مرکز ترجمه علوم و معارف قرآنی» به منظور ترجمه متون فارسی به دیگر زبان‌ها و ترجمه مقالات خارجی به زبان فارسی در سازمان قرآنی دانشگاهیان ایجاد شود تا موجب تبادل علمی و هم‌افزایی بیشتر در علوم قرآنی شود تا هم دیگران از تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در داخل ایران مطلع شوند و هم پژوهشگران ایرانی از آخرین پژوهش‌ها به زبان‌های دیگر بهره ببرند.
نظر شما