جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۳۴۳۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مصطفی زیبایی‌نژاد گفت: گروه‌های سرود کاروان «راهیان کربلا» تاکنون بیش از ۴۰۰ اجرا در موسم اربعین داشته‌اند.
۴۰۰ اجرا توسط گروه‌های سرود نوجوانان ایرانی در پیاده‌روی اربعین انجام شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مصطفی زیبایی‌نژاد با اشاره به اجرای سرود توسط ۱۳ گروه نوجوانان ایرانی در قالب پویش «حبیبی شکراً» گفت: کاروان «راهیان کربلا» از چهارشنبه گذشته ۸ شهریورماه فعالیت خود را آغاز کرد و یک اجرای ۱۵۰ نفره در مسجد کوفه داشت.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران افزود: از آن اجرا تا به امروز، این گروه‌ها در موکب‌های مختلف واقع در کوفه، کربلا و مسیر پیاده‌روی زائران به اجرای سرود پرداختند و تاکنون بیش از ۴۰۰ اجرا برگزار شده است.

وی ضمن معرفی این گروه‌های سرود ادامه داد: گروه سرود «مصباح» در شهر کوفه اجرا می‌کند و گروه‌های سرود «نسیم بهشت»، «ستارگان ولایت و صبح ظهور»، «اسوه»، «سردار»، «ساکنان آسمان» و «سردار دل‌ها» به ترتیب در عمودهای ۷۰۷، ۸۳۳، ۸۴۰، ۹۰۹، ۹۸۰ و ۱۱۲۰ مستقر شده‌اند. همچنین گروه‌های سرود «آوای حرم» و «منتظران» در کربلا اجرا می‌روند. علاوه براین، ۳ گروه سرود «شمیم یاس»، «ابن الرضا» و «زینبیون» نیز در مسیر پیاده‌روی زائران روی صحنه می‌روند.

زیبایی‌نژاد در پایان یادآور شد: این اجراها تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و در ۲ روز منتهی به اربعین حسینی، همه گروه‌ها در کربلا گردهم آمده و اجرای بزرگ ۱۵۰ نفره‌ای را در قالب پویش «حبیبی شکراً» روی صحنه خواهند برد.

براساس این گزارش، گروه‌های سرود کاروان «راهیان کربلا» به همت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران و حوزه هنری به کشور عراق اعزام شده‌ و اجرای برنامه دارند.
نظر شما