شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۳۴۳۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت سالروز واقعه ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ گفت: این روز به فصل جدیدی از حیات انقلاب تبدیل شد و تاریخ قبل و بعد از ۱۷ شهریور را کاملاً می‌توان از هم متمایز کرد.
۱۷ شهریور فصل جدیدی از حیات انقلاب اسلامی بودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز جمعه، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران، با گرامیداشت سالروز واقعه ۱۷ شهریور به بیان زمینه‌های وقوع این اتفاق پرداخت و گفت: بعد از شروع حرکت عمومی نهضت اسلامی، در ماه مبارک رمضان ۱۳۵۷ نهضت با غلیان احساسات دینی و افزایش معرفت نسبت به حقایق به نقطه ای رسید که نماز عید فطر آن سال متناسب با آن عظمت در تپه های قیطریه برگزار شد در حالی که ابتدا قرار بود در مسجد قبا به امامت شهید مفتح برگزار شود.

به نقل از ایکنا،وی افزود: بعد از نماز سیل عظیم جمعیت به صورت خودجوش حرکت کرد و این راهپیمایی تا عصر ادامه پیدا کرد و مردم خیابانهای مختلفی را در پیش چشم نیروهای نظامی رژیم طی کردند.

صفارهرندی اظهار کرد: سران هدایت جریان انقلاب در داخل کشور از جمله شهید بهشتی به این نتیجه رسیدند که این حرکت و ظرفیت را دوباره تکرار کنند و مقرر شد این واقعه دوباره تکرار شود و لذا اتفاق بزرگتری رخ داد و در میدان آزادی سخنرانی شهید بهشتی انجام گرفت و جمعیت در مسیر برگشت دوباره با هم  قرار گذاشتند که صبح فردا، ۱۷ شهریور در میدان شهدا(ژاله سابق) تجمع کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روز ۱۷ شهریور جمعیت با خیال آسوده به خیابان و میدان شهدا آمدند غافل از اینکه رژیم اعلام حکوکت نظامی کرده و اغلب مردم از آن اطلاعی نداشتند و لذا مردم غافلگیر شدند و رژیم حاضران را که فقط در میدان نشسته بودند به رگبار بست.

وی بیان کرد: با این اتفاق، ۱۷ شهریور به فصل جدیدی از حیات انقلاب تبدیل شد و تاریخ قبل و بعد از ۱۷ شهریور را کاملا می توان از هم متمایز کرد. یک روز بعد نیز پیام امام خمینی(ره) صادر شد و روحیه تازه ای به مردم داد زیرا این پیام به گونه ای بود که گویا هیچ اتفاقی نیفتاده و همه چیز در مسیر مقدر الهی در حال پیش رفتن است و این یکی از جاهایی بود که مردم طعم شیرین حاکمیت و رهبری ولی فقیه را چشیدند.

صفارهرندی اظهار کرد: دلیل اصلی اعتماد امام(ره) به مردم نیز این بود که ایشان باور داشت مردم، متدین، انقلابی و اربعینی هستند و به همین خاطر از کلام امام به عنوان رهبر نهضت کلمه خدا حذف نشد و مردم هم به واسطه حسینی بودن و دلبستگی به اهل بیت(ع) حامی انقلاب هستند و به آسانی صحنه را ترک نمی‌کنند که نمونه آن خیل عظیم جمعیت جاماندگان اربعین در تهران و سراسر کشور است.
نظر شما