پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۳۴۴۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
مراسم رونمایی از کتاب «بکت پایان بازی نوشتن» با حضور نویسنده و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.
رونمایی از «بکت پایان بازی نوشتن»/ نقطه پایانی بر بازی نوشتن!به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مراسم رونمایی از کتاب «بکت پایان بازی نوشتن» نوشته مرداد عباسپور در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.
 در این برنامه علاوه بر نویسنده کتاب، دو منتقد صاحب کشور، مریم عربی و هانا حشمتی حضور خواهد داشت و درباره این اثر صحبت می‌کنند. 
کتاب «بکت پایان بازی نوشتن» در دسته‌بندی کتاب‌های عمومی و توسط انتشارات روزبهان منتشر شده است.
 مرداد عباس‌پور، نویسنده کتاب «بکت پایان بازی نوشتن»، درباره این اثر می‌گوید: «اگر نوشتن را بازی فرض کنیم که از دوسه‌هزار سال قبل با هومر، اشیل و سوفوکل آغاز شده‌است، با بکت در قرن بیستم به پایان می‌رسد و بکت نقطه پایان این بازی است. او آخرین نویسنده مدرن و نخستین نویسنده پست‌مدرن است. پست‌مدرن‌ها علاقه زیادی به استفاده از کلمه بازی داشتند و جدی‌نگرفتن جهان و زندگی، جزء رویکردهای آنها بود. 

در این کتاب -که حدود ده سال برای آن وقت گذاشتم- سعی کردم با نگاه و زبانی از جنس نگاه و زبان بکت به تحلیل مفاهیمی چون تنهایی، انزوا، پیری، فرسودگی، مرگ، سترونی، نازایی و تقلیل‌گرایی در آثار نمایشی بکت بپردازم.»براساس این گزارش، مراسم رونمایی از این کتاب روز شنبه 18 شهریورماه از ساعت 16 الی 18 در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود. 
سلسله نشست‌های «زرین قلم» ویژه برنامه و برند برنامه‌های فرهنگسرای رسانه در حوزه ادبیات و نشر است که در این جلسات رونمایی و نقد و بررسی جدیدترین کتاب‌های منتشر شده برگزار می‌شود. این برنامه‌ها به صورت منظم هفتگی در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود و جلسه رونمایی از کتاب «بکت پایان بازی نوشتن» دویست و هشتاد و ششمین جلسه از این برنامه است.
نظر شما