پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۳۴۴۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
فرهنگسرای ارسباران کارگاه نگارگری را دوشنبه ۲۰ شهریور با حضور اردشیر مجرد تاکستانی و بصورت رایگان برای علاقمندان به هنر نگارگری برگزار می‌کند.

کارگاه تخصصی نگارگری با اردشیر تاکستانی در ارسبارانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کارگاه آموزشی و تخصصی نگارگری با حضور استاد اردشیر مجرد تاکستانی هنرمند مطرح کشور، روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه ساعت ۱۴ تا ۱۸ بصورت رایگان و برای عموم علاقمندان به هنر نگارگری در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

اردشیر مجرد تاکستانی متولد ۱۳۲۸ شهر رشت، یکی از نقاشان مکتب مینیاتور است. وی نگارگر و محقق نگارگری و تذهیب و تشعیر فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای تجسمی است و نمایشگاه‌های انفرادی در زمینه نگارگری برگزار کرده و در بیش از بیست نمایشگاه گروهی در چندین نمایشگاه خارجی نیز حضور داشته و در سال ۱۳۹۹ به همراه استاد محمود فرشچیان و سه نفر دیگر از اساتید نگارگری ایران به عنوان گنجینه‌های زنده بشری، در فهرست میراث ناملموس یونسکو ثبت شدند

وی مدرس مینیاتور در هنرستان‌های گرافیک دانشگاه تهران و از داوران نخستین دوسالانه نگارگری ایران است. از وی مقالاتی در زمینه ابروباد در دایرهٔ المعارف بزرگ اسلامی و تاریخچه تذهیب در دایرهٔ المعارف بزرگ شیعه به چاپ رسیده است. تاکستانی سرپرست کارگاه مرمت و صحافی سنتی نسخه‌های خطی و نفیس حرم فاطمه معصومه است.

علاقه‌مندان به نگارگری می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ داخلی ۱۳۴ تماس بگیرند.

نظر شما