پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۹
کد خبر: ۱۳۴۴۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
برنامه «فیلمسرا» این هفته سه شنبه 21 شهریورماه به بررسی و تحلیل آثار ابراهیم حاتمی کیا کارگردان با سابقه سینمای ایران می‌پردازد.

مرور آثار ابراهیم حاتمی‌کیا در به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، در سومین نشست فیلمسرا که هر هفته سه شنبه ها برگزار می شود این هفته سه شنبه 21 شهریورماه، ساعت 10:30 به بررسی و تحلیل آثار ابراهیم حاتمی کیا کارگردان با سابقه سینمای ایران، با حضور کارشناس محمدرضا فهمیزی در سرای محله جمالزاده می‌پردازد.

ابراهیم حاتمی‌کیا (زاده یکم مهر ۱۳۴۰) فیلم‌ساز اهل ایران است. او دانش‌آموخته رشته سینما (گرایش فیلمنامه‌نویسی) از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. او فعالیت‌های سینمایی خود را با ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند در رابطه با سینمای جنگ آغاز کرد. او برای ساخت فیلم آژانس شیشه‌ای (۱۳۷۶) جایزه بهترین فیلم‌نامه و کارگردانی را از شانزدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. حاتمی‌کیا سه بار برای فیلم‌های آژانس شیشه‌ای، به رنگ ارغوان (۱۳۸۳) و به وقت شام (۱۳۹۶) موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر شده‌است. همچنین وی برای فیلم روبان قرمز (۱۳۷۷) نامزد جایزه صدف طلایی جشنواره فیلم سن‌سباستین شد.

سومین نشست فیلمسرا به آثار ابراهیم حاتمی کیا اختصاص دارد که در روز سه شنبه 21 شهریورماه، در سرای محله جمالزاده شمالی به نشانی تقاطع بلوار کشاورز، تقاطع جمالزاده شمالی برگزار می شود.

علاقه مندان برای اطلاع از برنامه های فرهنگی و هنری فرهنگسرای سرو با شماره 66565565 تماس بگیرید.

نظر شما