شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۳۴۵۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
بچه‌های رستا و امید به زندگی در کتابخانه فجر
حسین علیزاده کوزه کنان، نویسنده، روانشناس و متخصص تربیتی حوزه نوجوانان گفت: امید تکیه کردن بر یک پشتوانه محکم و استوار و جریانی است که هرگز گسسته نخواهد شد.

روانشناس حوزه نوجوانان: امید جریانی است که هرگز گسسته نخواهد شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، وی که در چهارمین نشست گفتگو محور بچه های رستا با موضوع "امید در زندگی و نقش آن در سلامت جسم و روان نوجوانان" در کتابخانه فجر برای نوجوانان منطقه 18 سخن می‌گفت در پاسخ به پرسش‌های دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم اظهار داشت: می‌گویند گذشته چراغ راه آینده است اما واقعیت آن است که امید چراغ آینده است. امید تکیه کردن بر یک پشتوانه محکم و استوار است و هرگز گسسته نخواهد شد. امید محرک روانی همه انسانها و باور به این است که حق، عدالت، درستی، صداقت، خوبی و نیکی کردن همیشه پیروز است هر چند تعداد آن کم باشند.

نویسنده کتاب "از خانواده تا بهشت " بهداشت روانی را "به خوبی ها فکر کردن" تعبیر کرد و افزود: فلسفه بهداشت روانی یعنی من خوب هستم، تو هم خوب هستی و او هم خوب هست. اینکه ما خودمان را ارزشمند بدانیم، دارای بهداشت روانی هستیم.

علیزاده ضمن پاسخگویی به سوالات حاضرین در نشست به بیان عواملی که امید را تقویت می کنند پرداخت و تاکید کرد: داشتن دوستان خوب، داشتن خانواده خوب و متعادل، مطالعه سرگذشت و زندگینامه افراد موفق و امیدوار و آشنا شدن با سنت ها و جهان هستی انسان را نسبت به آینده امیدوار می کند.

سلسه نشست های بچه‌های رستا در راستای راه اندازی باشگاه مخاطبان منطقه 18 و فعال سازی کرسی های آزاد اندیشی و زمینه اظهار نظر و گفتگوی نوجوانان برگزار می شود.

نظر شما