شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۶۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
اعضای شورای اسلامی شهر تهران همزمان با یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورا از خدمات‌رسانی شهرداری تهران به زائران اربعین تقدیر کردند.
تقدیر اعضای شورا از خدمت رسانی شهرداری تهران به زوار اربعینبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر، علیرضا نادعلی در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پیرامون قرارگاه‌های اربعین شهرداری تهران گفت: بنده توفیق داشتم از قرارگاه های شهرداری بازدید به عمل آورم، و در این بازدید رویکردهایی که مدنظر بنده در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی وجود داشت، در اقدامات ستاد اربعین قابل مشاهده بود.

به نقل از شهر،سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه خروجی‌ تصمیمات آسیب شناسی شده از  اربعین سال قبل بسیار زود عملیاتی شد، تصریح کرد: ستاد اربعین در طول سال فعال بود و یکی دیگر از خروجی‌های اربعین سال قبل این بود که زیرساخت‌های ثابت در طول مسیر ایجاد شود و در فضاهایی این زیرساخت ها ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین باید با کاهش خطاها و منسجم‌تر شدن همچون سال گذشته فعال بماند، یادآور شد: رویکردی که در بخش نوجوانان، بانوان و خانواده در شهرداری شکل گرفت، بسیار درست بود و در همین راستا شکل گیری موکب زینبیه(س) اتفاق خوبی بود و هر شب ۸۰۰ تا هزار نفر در این موکب حضور پیدا می‌کردند.

نادعلی با تأکید کرد: مجموعه اقدامات به سمتی رفت که از توان مردمی بیشتر استفاده شود، مردمی کردن حاکمیت نگاه مقام معظم رهبری است و باید در اربعین سال آینده نیز این نگاه تقویت شود. در مرز چزابه و شلمچه ایجاد زیرساخت‌های ثابت به شکل هوشمندانه ارتقاء پیدا کند و تثبیت شود که البته این رویکرد امسال دیده شد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اعلام اینکه امسال از کارگران بومی در مسیر استفاده شد، خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده نسبت به مرزها لازم توجه با اولویت‌ بالاتری صورت بگیرد و خدمات رسانی به زائران به ویژه در زمان بازگشت در مرزها باید تقویت شود.

وی تأکید کرد: شهرداری تهران می‌تواند به عنوان نماینده از توان دستگاه‌های دیگر و اصناف برای ارائه برنامه‌ها و خدمات استفاده کند که امسال بخشی از این هماهنگی و بهره گیری از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی را شاهد بودیم.

نادعلی ادامه داد: ۳۰ میلیارد تومان برای ارائه خدمات در اربعین کافی نیست و بعضاً شهرداری ناچار می‌شود از بخش‌های دیگر بودجه‌ای برای این موضوع در نظر بگیرد؛ لذا در سال آینده باید بودجه واقعی برای اربعین اختصاص داده شود.

وی با تأکید بر اعزام گروه‌های نخبگانی به عراق در حماسه اربعین سال آینده به عنوان یک حماسه تمدن ساز، گفت: شهرداران دائماً بین مرزها و تهران در رفت و آمد بودند و به مناطق خود و ارائه خدمات در تهران توجه داشتند.

در ادامه حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری پیرامون اقدامات مدیریت شهری در اربعین امسال ضمن تقدیر از شهردار تهران، معاونت اجتماعی و فرهنگی و همچنین مدیران دولت به ویژه رئیس جمهور برای برگزاری حماسه اربعین، اظهار کرد: ما از ۹ قرارگاه و موکب در طول مسیر بازدید کردیم و این سفر با همین هدف برگزار شد. نیروهای خدوم شهرداری در این هوای گرم خدمت رسانی کردند که قابل تقدیر است.

وی ضمن تقدیر از شهرداری منطقه ۱۳ برای برگزاری موکب تخصصی کودک و نوجوان، یادآور شد: ایجاد یک شهربازی کامل در طول مسیر از سوی شهرداری مناطق اقدام خوبی بود و ضرورت دارد خیرین و نیروهای فعال از سایر شهرها وارد عمل شوند و خاطره خوبی برای کودکان و نوجوانانی که در سفر حضور دارند، بسازند و نوعی نشاط معنوی برای آنها رقم بخورد.

آقامیری با بیان اینکه موکب زینبیه(س) نیز با وجود مشکلات موجود خدمات خوبی به بانوان ارائه داد، تصریح کرد: امیدواریم ستاد اربعین جلسات خود را طول سال برگزار کند و بسیج نیروهای مردمی و داوطلب نیز دنبال شود؛ چرا که شهرداری تهران ظرفیت استفاده از این نیروها را دارد.

وی با تأکید بر اینکه سامانه اطلاع رسانی به زائران در خصوص مواکب و قرارگاه های مستقر در عراق از سوی شهرداری ضروری است، خاطرنشان کرد: سازمان فاوا یا بخش‌های دیگر شهرداری باید این اقدام را انجام دهند.

سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه برنامه های فرهنگی در پایتخت پیش از اربعین آغاز شد، تأکید کرد: نقش بانوان باید پررنگ دیده می‌شد که در همین راستا موکب زینبیه(س) شکل گرفت و مدیریت آن به یک بانو سپرده شد.

وی ادامه داد:  بسیاری از نقاط ضعف در اربعین امسال برطرف شده بود، در عمود ۷۰۷ موکب علی بن موسی الرضا(ع) مستقر شده بود که به کودکان و نوجوانان خدمات رسانی می‌کرد. موکب شهر سالم نیز در عمود ۷۰۷ مستقر شده بود و بیش از ۳۹ هزار نفر به این موکب مراجعه کرده بودند و بیش از ۴۰ هزار خدمت به زائران ارائه شد.

نجفی با بیان اینکه امیدواریم خدمات رسانی تجمیع شود و شاهد موازی کاری نباشیم، تصریح کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری خدمات خوبی داشت که قابل تقدیر است و از سویی دیگر در مرزها نیز خدمات مناسبی ارائه شد و ۲ تن از معاونان منطقه ۲۲ متأسفانه در این مسیر دچار سانحه شدند.

وی افزود: بودجه ای که در شورا برای اربعین مصوب می کنیم بسیار ناچیز است و امیدواریم بتوانیم بودجه بیشتری در سال آینده تصویب کنیم؛ هرچند وظیفه شهرداری تهران نیست اما باید در این حماسه تمدن ساز وارد عمل شد و از توان خیرین نیز در این حوزه استفاده کرد.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری حماسه اربعین، تأکید کرد: بر اساس گزارش معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری، مناطق در امور دخیل شدند و با توجه به تقسیم کار، خدمات رسانی بهتری را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اسکان ثابت در مرزها در اربعین امسال، یادآور شد: سازه‌های مناسبی برای اسکان زائران شکل گرفته بود و از سویی دیگر نیروهای داوطلب با فراخوان انجام شده، در این دوره مورد استفاده قرار گرفتند که اتفاق خوبی بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان اینکه تبلیغات در مرزها در خصوص جمع آوری پسماند و توزیع کیسه‌های پارچه‌ای نیز اقدام مثبتی بود که امسال شاهد بودیم، گفت: نذر آب در مسیر اتفاق خوبی بود و در کنار آن راه اندازی غرفه‌های فرهنگی، غرفه‌های مادر و کودک و سایر موکب‌های تخصصی از جمله اقداماتی بود که قابل تقدیر است.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا نیز با بیان اینکه اقدامات حوزه خدمات شهری یکی از اتفاقات خوب در اربعین امسال بود، تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان و نظافت و حمل و نقل نیز خدمات خوبی توسط بخش های مختلف ارائه شد که جای تقدیر دارد.

وی با تأکید بر اینکه میزان بهره برداری از فضای فرهنگی و معنوی باید افزایش یابد، یادآور شد: اقدامات پیش بینی شده برای امسال مثبت بود و اینکه این اقدامات را در کنار راهپیمایی اربعین ببینیم، اتفاق خوبی بود.

علوی تأکید کرد: اصلی ترین بار را در اربعین نیروهای مردمی برداشتند اما هرسال فشار بر موکب‌داران و هماهنگی‌ها برای انتقال تجهیزات و امکانات بیشتر می‌شود و انتظار می‌رود که تدابیری در این خصوص اندیشیده شود تا فشار بر موکب داران کاهش یابد.

همچنین مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه خدمات رسانی در حوزه کمی و کیفی با ارتقاء روبه رو بود، گفت: راهپیمایی اربعین یک ظرفیت بزرگ  جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی برای گروه هدف کارکنان شهرداری تهران است؛ زمانی باید از گروه‌های جهادی استفاده شود که از تمام توان نیروهای داوطلبی شهرداری استفاده کنیم و اگر ظرفیت کم بود، به سمت گروه های جهادی برویم.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران نیز تاکید کرد: بسیاری از نیروهای شهرداری تمایل به حضور جهادی در حماسه اربعین دارند و حضور گروه های جهادی نباید مانع حضور نیروهای داوطلب شهرداری تهران شود.

وی افزود: زیرساخت های خوبی از سوی شهرداری در اربعین امسال شکل گرفته بود که نیاز به تثبیت برای سالهای آینده باشد.

صادقی با اشاره به خدمات رسانی شهرداری به جاماندگان اربعین نیز گفت: خدمات رسانی به شهروندان حاضر در راهپیمایی جاماندگان قابل تقدیر است و جا دارد که گزارش مجزایی در این خصوص ارائه شود.

در ادامه پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: نقش آفرین بزرگ در حماسه اربعین مردم عراق هستند و در کنار ایرانی‌ها خدمات رسانی ۲۴ ساعته به زائران داشتند.
نظر شما