شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۳۴۶۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
رهبر انقلاب اسلامی با تاکید براینکه واقعۀ دفاع مقدس یک برهۀ برجسته و مهمی از تاریخ کشور ماست، بیان داشتند: عظمت این واقعۀ مهم را باید درست بشناسیم و به اذهان نسل‌های بعدی معرفی کنیم.
عظمت واقعه دفاع مقدس را باید شناختبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در آستانه هفته دفاع مقدس، جمعی از طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان و امدادگران و پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس صبح امروز چهارشنبه 29 شهریور 1402 با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه واقعه دفاع مقدس یک برهه برجسته و مهم از تاریخ انقلاب است و عظمت واقعه دفاع مقدس را باید شناخت، گفتند: ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم و پرنقش و نگار دفاع مقدس را بشناسیم و بشناسانیم.
به گزارش ایرنا ، آیت الله خامنه ای در دیدار شماری از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت در حسینیه امام خمینی (ره) اظهار داشتند: ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم و پرنقش و نگار دفاع مقدس را بشناسیم و بشناسانیم.
ایشان یادآورشدند: ما در دفاع مقدس از چه چیزی دفاع کردیم؟ این مقطع و واقعه مهم را باید درست بشناسیم و به اذهان نسل‌های بعدی معرفی کنیم. 
رهبر انقلاب در ادامه بیان داشتند: عقیده راسخ بنده این است که اگر نسل‌های پی در پی ما جوانب مهم و معنادار دفاع مقدس را بشناسند و بدانند در این واقعه مهم چگونه ملت ایران توانست خود را به سکوی پیروزی برساند و با قدرت در آنجا بایستد، برای آنها در این شناخت درس‌های بزرگی وجود خواهد داشت.

آیت الله خامنه ای با بیان اینکه در دفاع مقدس از انقلاب اسلامی، از جمهوری اسلامی که محصول انقلاب اسلامی بود و از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌شد، تصریح کردند: طرف مقابل به این سه چیز حمله کرده بود. البته جبهه اساسی دشمن، هدفش مساله تمامیت ارضی نبود، هدف آنان انقلاب بود. آنها می‎‌خواستند این انقلاب بی‌نظیر و کبیر و مهم که در ایران به برکت جانفشانی مردم اتفاق افتاده بود را سرکوب کنند. 
ایشان ادامه دادند: خیلی فرق می‌کند که یک جنگی برای جابجایی یک مرزی بین دو کشور اتفاق بیافتد یا یک جنگی برای نابود کردن آن چیزی که هویت یک ملت را تشکیل می‌دهد اتفاق بیافتد. 
رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: عمده جنگ‌ها جنگ‌های مرزی است و برای تصرف سرزمین است، اما جنگی که هویت یک ملت، هستی یک کشور، دستاورد جانفشانی یک ملت را بخواهد هدف قرار دهد؛ این واقعه با آن وقایع متفاوت است.مساله فقط تغییر مرزهای جغرافیایی نبود، اگرچه آن هم بود مهم است اما اهمیت این قابل مقایسه با آن نیست.
آیت الله خامنه ای با تاکید بر تفکر و تدبر در آثار، دستاوردها و دلایل دفاع مقدس، گفتند: آثار و دستاوردهای دفاع مقدس چه بود؟ باید فکر کنیم و مطالعه کنیم که دفاع از چی انجام می‌گرفت؟ دفاع در مقابل چه کسی انجام می‌گرفت و سوم اینکه دفاع بوسیله چه کسانی انجام می‌گرفت و چهارم اینکه نتیجه این دفاع چه بود؟
ایشان با بیان اینکه جمهوری اسلامی یعنی مردم‌سالاری دینی و مساله دشمن، جمهوری اسلامی‌ست؛ مسئله‌ اصلی این است، اظهار داشتند: مساله در جنگ عراق علیه ایران، فقط تغییر مرز و جغرافیا نبود. هویت یک ملت را هدف قرار داده بودند.

رهبر انقلاب در ادامه اظهار داشتند: عظمت واقعه دفاع مقدس را باید شناخت. خیلی کار شده لکن  به نظر من جا برای کار هنوز بسیار زیاد است. ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم و پر نقش و نگار را بشناسیم و بشناسانیم.

ایشان اضافه کردند: عظمت این حادثه را از چند زاویه می شود دید یکی از زاویه‌ آن چیزی است که از آن دفاع می شود چون بحث دفاع مقدس است از چی دفاع می کردیم ما؟  یکی از این زاویه است که این دفاع در مقابل چه کسی انجام می گرفت، چه کسی هجوم کرده بود که لازم بود دفاع صورت بگیرد؟ زاویه‌ سوم این است که این دفاع به وسیله‌ چه کسانی انجام گرفت؟ و زاویه چهارم این است که آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؟ نتیجه این دفاع چه شد؟


در حال تکمیل...
نظر شما