پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۳۴۶۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
همزمان با هفته جهانی ناشنوایان و روز جهانی زبان اشاره آیین رونمایی و معرفی جلد پنجم کتاب «مجموعه اشارات ناشنوایان» با همکاری انجمن ملی زبان اشاره ایران سه‌شنبه 4 مهر ساعت 10در فرهنگسرای خانواده برگزار می شود.

رونمایی از کتاب «مجموعه اشارات ناشنوایان» در فرهنگسرای خانوادهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ ثمینه باغچه‌بان فرزند زنده یاد «جبار باغچه بان» موسس اولین کودکستان (باغچه اطفال) و مدرسه ناشنوایان در ایران از جمله مهمانان حاضر در این برنامه است.

این برنامه در راستای اهداف فرهنگسرای خانواده در زمینه معرفی کتاب های جدید در حوزه های مختلف خانواده و مخصوصاً خانواده بزرگ ناشنوایان در بیست و چهارمین نشست گنجینه خانواده باحضور  محسن لوح موسوی(رییس هیئت مدیره انجمن ملی زبان اشاره ایران و مولف کتاب)، مهدیه مهدویان(مدیر عامل انجمن ملی زبان اشاره ایران و مشاور ادبی و ویراستار کتاب)، مرتضی پیروزی(عضو هیئت مدیره و مولف کتاب) و حجت الاسلام محمد بهاری(مترجم زبان اشاره) برگزار می شود.

همچنین جمعی از مسوولان سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دانشگاه علوم توانبخشی، بهزیستی، اساتید دانشگاه و ... در این برنامه حضور دارند.

روز جهانی زبان اشاره، فرصتی منحصر به‌فرد برای حمایت و حفاظت از هویت زبانی و تنوع فرهنگی همه ناشنوایان و سایر کاربران زبان اشاره است و یکسان سازی زبان اشاره ایرانی در سطح کشور از اهداف این برنامه است.

علاقه مندان برای حضور در برنامه یاد شده می توانند به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست‌ویکم، بوستان شفق مراجعه کنند.

نظر شما